Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης απαντά στη Ρεπούση!



Ο Δημήτρης Μελισσανίδης, δεν είναι από τους επιχειρηματίες που όταν “έκαναν λεφτά”, έριξαν μαύρη πέτρα πίσω τους. Ο γιος του Ζώρα του Πόντου, ποτέ δεν ξέχασε την καταγωγή του, τους ανθρώπους του, τις ρίζες του. Με ενεργή δράση στους Ποντιακούς συλλόγους, είναι λογικό να αναμένει κανείς την αντίδρασή του, όταν μια βουλευτής (Μαρία Ρεπούση, ΔΗΜΑΡ) αμφισβητεί τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
Η iTabloid, έχοντας καλύψει εκτενώς το θέμα από την πρώτη ώρα που “άνοιξε” το ζήτημα, ζήτησε την άποψη του επιχειρηματία για το θέμα. Με μια αποκλειστική, περιεκτική δήλωσή του στην iTabloid, ο κ. Δημήτρης Μελισσανίδης, ζητά επιτέλους σεβασμό στην ιστορία και τους νεκρούς μας, ενώ παραθέτει και τους λόγους για τους οποίους κάποιοι θα μπορούσαν να διατηρούν επιφυλάξεις για το θέμα.
Παραθέτουμε αυτούσια την αποκλειστική δήλωση του Δ. Μελισσανίδη στην iTabloid:

“To 1994 και το 1998, η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε ομόφωνα τη και της Μικράς Ασίας. Επίσης το 2007, η Διεθνής ΄Ενωση Επιστημόνων Μελέτης της Γενοκτονίας (IAGS, International Association of Genocide Scholars), μετά από ψηφοφορία μεταξύ των μελών του, αναγνώρισε την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας.
Θεωρώ ότι ακόμα και εκείνοι που διατηρούσαν στο παρελθόν κάποιες επιφυλάξεις για το θέμα, ιδιαίτερα μετά την αναγνώριση από τη Διεθνή ΄Ενωση Επιστημόνων Μελέτης της Γενοκτονίας, πρέπει επιτέλους να σεβαστούν τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας, το ελληνικό κοινοβούλιο, τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών και φυσικά την μνήμη εκατοντάδων χιλιάδων αδικοχαμένων νεκρών.
Ο σεβασμός στην ιστορία και στους νεκρούς μας, είναι προϋπόθεση για ένα ειρηνικό παρόν και για ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Αυτό είναι καθήκον όλων μας.
Δημήτρης Μελισσανίδης”
ΠΗΓΗ: http://infognomonpolitics.blogspot.gr/

«Ο χορός του Ζαλόγγου»

Η δήμαρχος Σουλίου «αποστομώνει» την Ρεπούση και τους υποστηρικτές της για τον «χορό του Ζαλόγγου»

Σκληρή ήταν η απάντηση της δημάρχου Σουλίου Σταυρούλας Μπραΐμη για τα όσα φέρεται να είπε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μ. Ρεπούση για τον «χορό του Ζαλόγγου» σε ραδιοφωνικό σταθμό. Η Ρεπούση σήμερα προσπάθησε να ανασκευάσει, αλλά το ηχητικό απόσπασμα από το σταθμό την εκθέτει ακόμα περισσότερο.

Σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κα Μπραΐμη τόνισε: «Για εμάς, για τα παιδιά μας, γενιές ολόκληρες η ιστορία του Σουλίου και ό,τι αυτό πρεσβεύει, δηλαδή τον αγώνα και τη θυσία των ανθρώπων για την Ελευθερία, είναι κάτι το οποίο ποτέ δεν αμφισβητήθηκε. Οι ιστορικοί, οι επιστήμονες έχουν το δικαίωμα να κάνουν μια εκτενέστερη έρευνα σε βάθος, όμως όλα αυτά που εμείς τόσα χρόνια γνωρίζουμε, είναι τεκμηριωμένα και από το δημοτικό τραγούδι και από μαρτυρίες ξένων περιηγητών.

Με αυτά μεγάλωσαν γενιές Ελλήνων και δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα άλλο πέραν από κάτι κατευθυνόμενο, έναν στόχο αμφισβήτησης της ιστορίας μας και διαστρέβλωσης των εθνικών αγώνων του έθνους μας. Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτε άλλο, σε μία τέτοια εποχή, που βρίσκεται υπό αμφισβήτηση η αυτοδιαχείριση μας.

Να το θεωρήσω ως όψιμο επιστημονικό ενδιαφέρον; Θεωρώ αδιανόητο, απαράδεκτο ελαφρά τη καρδία, να γίνονται τέτοιες δηλώσεις από δημόσιο βήμα, όχι μόνο ως δήμαρχος Σουλίου, αλλά και ως Έλληνας πολίτης, εκφράζω την αντίδραση και την δυσαρέσκειά μου και προτίθεμαι να θέσω το ζήτημα τέτοιων στοχευμένων δηλώσεων για ψήφισμα».

ΠΗΓΗ:http://greeknation.blogspot.gr/

Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ!!!!


Ἡ "ἁρπαγὴ" τῆς Χριστίνας
ΠΗΓΗ:http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/
Γράφει ὁ Ἰωάννης Μπεϊνάς, Ἐκπαιδευτικὸς
Ἔκπληκτη δῆθεν ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία παρακολουθεῖ τὴν ἐξέλιξη τῆς "ἁρπαγῆς" τῆς 13χρονης Χριστίνας καὶ ὁ καθένας ἀπορεῖ γιὰ τὸ ποὺ φτάσαμε καὶ γιὰ τὸ τί μᾶς περιμένει ἀκόμη. Πῆραν φωτιὰ τὰ blogs καὶ τὸ facebook λὲς καὶ κάποιοι τώρα ξυπνήσανε καὶ ἀντιλήφθηκαν πὼς μπορεῖ νὰ τὰ φτιάχνει μία 13χρονη μὲ ἕναν 23χρονο. 
Ποιὸς ὅμως ἔχει ἕνα τεράστιο μερίδιο εὐθύνης γιὰ αὐτὸ τὸ χάλι; Φυσικὰ τὸ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!!! Παραπέμπω σὲ ἑνότητα τοῦ τετραδίου ἐργασιῶν τῆς Νεοελληνικῆς Γλώσσας τῆς Α' Γυμνασίου(Ἑνότητα 2η, σελίδα 16, κείμενο 6 [Ὁσάκις] ) ποὺ οἱ μαθητὲς καλοῦνται μέσα ἀπὸ ἕνα κείμενο τῆς Ρούλας Κακλαμανάκη νὰ κάνουν κάποιες ἀσκήσεις χωρὶς ἀκόμα νὰ ἔχει ἐπέμβει εἰσαγγελέας γιὰ τὸ μήνυμα ποὺ περνάει στὰ 13χρονα τὸ ἴδιο τὸ κείμενο ποὺ μιλάει γιὰ τὸν Σάκη τὸν ἠλεκτρολόγο (20-25 χρονῶν) ποὺ τὰ ἐφτίαξε μὲ μία 15χρονη μαθήτρια τὴν Ἀλέκα καὶ καταγράφηκε ὡς ὁ πρῶτος ἔρωτας τῆς τάξης της. 
Καὶ ρωτῶ. Εἶναι ποινικὸ ἀδίκημα μία τέτοια σχέση; Εἶναι φυσιολογική; Γιατί τόσα χρόνια δὲν ἄκουσα ἀπὸ καμία ἕνωση φιλολόγων κάποια διαμαρτυρία;  Γιατί ἐμεῖς οἱ μεγάλοι πρῶτα ἀπὸ ὅλα σιωποῦμε καὶ ἀνεχόμαστε καὶ διδάσκουμε στὰ 13χρονα ὅτι μποροῦν νὰ τὰ φτιάξουν καὶ μὲ κάποιον 10 χρόνια μεγαλύτερό τους χωρὶς νὰ τρέχει τίποτα. Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ!!!! ΜΗΝ ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΛΒΑΝΟ!!! ΦΤΑΙΜΕ ΟΛΟΙ!!! 
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ....

Ο ΖΟΥΡΑΡΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΕΠΟΥΣΗ


Ζουράρις: 

"Αὐτὲς οἱ ἀρλοῦμπες τῶν ἀναθεωρητῶν δὲν εἶναι ἱκανὲς νὰ ἐνοχλήσουν τὴν λαμπρότητα τῆς μαρτυρικῆς θυσίας τοῦ Γένους τὰ τελευταία 3000 χρόνια"




"Ἡ κυρία Ρεπούση ποὺ οὐσιαστικὰ καθύβρισε τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια, ποὺ δὲν εἶχε τὴν ὑπομονὴ νὰ σταθεῖ σὲ στάση προσοχῆς γιὰ 60 δευτερόλεπτα, πρέπει νὰ ἐκβληθεῖ ὁριστικά της βουλῆς τῶν Ἑλλήνων", εἶπε ὁ πανεπιστημιακὸς Κώστας Ζουράρις, ἀναφερόμενος στὸ περιστατικὸ τῆς ἀποχώρηση τς βουλευτῆ τῆς ΔΗΜΑΡ ἀπὸ τὴν  αἴθουσα τὴν Ὁλομέλειας ἐνῶ τηροῦνταν ἑνὸς λεπτοῦ σιγὴ γιὰ τὰ θύματα τῆς γενοκτονίας τοῦ Ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ.
Ἐπικαλέστηκε μάλιστα τὸ παράδειγμα τῆς....
γαλλικῆς βουλῆς καὶ τὴν περίπτωση τοῦ πρώην ὑπουργοῦ Προϋπολογισμοῦ ὁ ὁποῖος εἶχε παραιτηθεῖ ὑπὸ τὸ βάρος κατηγοριῶν γιὰ φοροδιαφυγή.
"Ἡ βουλὴ παραβίασε τὸ γαλλικὸ Σύνταγμα διότι τοῦ ἀπαγόρευσε νὰ μπεῖ στὴ βουλὴ μετὰ ἀπὸ αὐτὴ τὴν ὕβρη κατὰ τοῦ γαλλικοῦ λαοῦ", ἀνέφερε μιλώντας στὸ δελτίο εἰδήσεων τοῦ ALPHA.
Ὁ κ. Ζουράρις ἐπιτέθηκε στὴν Μαρία Ρεπούση, τονίζοντας ὅτι δὲν ἦταν ἡ πρώτη φορὰ ποὺ "ἀλλοιώνει καὶ παραχαράσσει, λέγοντας ψέμματα". Εἰδικότερα, ἀναφέρθηκε στὸ περίφημο βιβλίο Ἱστορίας γιὰ τὴ ΣΤ' δημοτικοῦ της κυρίας Ρεπούσης, στὸ ὁποῖο ὅπως σημείωσε, "οἱ Τοῦρκοι ἦταν κρατικοὶ ἀξιωματοῦχοι καὶ τοὺς χτυποῦσε ἡ κλεφτουριά".
"Ἡ κυρία Ρεπούση διδάσκει ὅτι ὁποιοσδήποτε κατακτητὴς γίνεται νόμιμος κρατικὸς ἀξιωματοῦχος", εἶπε χαρακτηριστικὰ ὁ κ. Ζουράρις.

Το κάπνισμα

alt

"Πάρτε την απόφαση
 και κόψτε το κάπνισμα!"
Απολαύστε τα θετικά οφέλη μιας ζωής χωρίς τσιγάρο, πάρτε την απόφαση και κόψτε το κάπνισμα, προτρέπει η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρία, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος, 31 Μαΐου, υπογραμμίζοντας, παράλληλα, ότι δυστυχώς η χώρα μας κατέχει την 6η θέση στην κατανάλωση καπνού παγκοσμίως
«Το κάπνισμα είναι η σημαντικότερη πλήρως αναστρέψιμη αιτία πρώιμου θανάτου», τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρίας Ιωάννης Καλλικάζαρος, προσθέτοντας, ότι η διακοπή του δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς μόνο 5 στους 100 καπνιστές κόβουν το τσιγάρο χωρίς βοήθεια. Ο κ. Καλλικάζαρος προέτρεψε τους καπνιστές να κόψουν το κάπνισμα, αναλύοντας τα οφέλη από τη διακοπή του καπνίσματος: Είκοσι λεπτά μετά το τελευταίο τσιγάρο η αρτηριακή πίεση γίνεται κανονική και οι καρδιακοί παλμοί επανέρχονται στο φυσιολογικό τους ρυθμό.

Οκτώ ώρες μετά το τελευταίο τσιγάρο τα επίπεδα του μονοξειδίου του άνθρακα στο αίμα επανέρχονται στα φυσιολογικά επίπεδα και το οξυγόνο στο αίμα αυξάνει. Εικοσιτέσσερις ώρες μετά το τελευταίο τσιγάρο η γεύση και η όσφρηση βελτιώνονται. Εβδομήντα δύο ώρες μετά το τελευταίο τσιγάρο η αναπνοή γίνεται ευκολότερη αφού οι αεραγωγοί των πνευμόνων χαλαρώνουν.
Δύο μήνες μετά το τελευταίο τσιγάρο βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος, αυξάνεται θεαματικά η ικανότητα προς άσκηση, ενώ η λειτουργία των πνευμόνων αυξάνει μέχρι και 30%. Πέντε χρόνια μετά το τελευταίο τσιγάρο μειώνεται σχεδόν στο μισό ο κίνδυνος του αιφνίδιου θανάτου από καρδιακή προσβολή.
Δέκα χρόνια μετά το τελευταίο τσιγάρο τα προκαρκινικά κύτταρα που δημιουργήθηκαν με το κάπνισμα αντικαθίστανται από φυσιολογικά, ενώ ο κίνδυνος για την εκδήλωση καρκίνου του πνεύμονα, καρδιοπαθειών και εγκεφαλικών επεισοδίων γίνεται σχεδόν ο ίδιος με αυτόν που διατρέχουν τα άτομα που δεν κάπνισαν ποτέ! Το κάπνισμα αποτελεί, χωρίς αμφιβολία το μεγαλύτερο εχθρό του ανθρωπίνου είδους, επισημαίνουν οι επιστήμονες, οδηγώντας στο θάνατο περίπου 3,5 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο, εκ των οποίων πάνω από 600.000 είναι μη καπνιστές που εκτίθενται σε παθητικό κάπνισμα.
Η συχνότητα των ενεργών καπνιστών ανέρχεται σήμερα στο 60% για τους άνδρες και 40% για τις γυναίκες και σύμφωνα με δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (2010), με τον τρέχοντα ρυθμό εξέλιξης μέχρι το τέλος του 2020 οι θάνατοι θα έχουν αυξηθεί σε 10.000.000 ετησίως.
Στις αρνητικές επιπτώσεις του καπνίσματος αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρίας Στέφανος Φούσας, τονίζοντας, ότι οι καπνιστές είναι 7 φορές πιο ευάλωτοι στο θάνατο από κάποιας μορφής καρκίνο συγκριτικά με τους μη καπνιστές.
«Όχι στο τσιγάρο», μας παρότρυνε να πούμε και ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρίας, Ιωάννης Βλασερός επισημαίνοντας, ότι «το κάπνισμα αναγνωρίζεται ως μία ισχυρή ψυχοενεργή ουσία που προκαλεί ευφορία, γεγονός που την κάνει ισχυρά εθιστική. ‘Ετσι, τα ποσοστά διακοπής του καπνίσματος είναι πολύ χαμηλά συγκριτικά με το ποσοστό όσων επιθυμούν να διακόψουν το κάπνισμα. Υπολογίζεται μάλιστα, ότι μόνο το 3% εξ όσων θέλει να διακόψει το κάπνισμα καταφέρνει να το πετύχει».

Συνεχίζοντας ο Γενικός Γραμματέας τόνισε, ότι σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να βοηθηθούν φαρμακευτικά και ψυχολογικά οι καπνιστές που θέλουν να διακόψουν το κάπνισμα. Υπάρχουν πολλά μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος, όπως φαρμακευτική αγωγή, τα ιατρεία διακοπής καπνίσματος, αλλά και το iCoach, μια δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα (www.exsmokers.eu) παροχής συμβουλών υγείας που βοηθά περίπου 380.000 ανθρώπους σε ολόκληρη την Ευρώπη στην προσπάθειά τους να κόψουν το κάπνισμα.

alt
Από αριστερά: Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΚΕ κ. Ιωάννης Βλασερός, ο Αντιπρόεδρος της ΕΚΕ κ. Στέφανος Φούσας, ο Πρόεδρος της ΕΚΕ κ. Ιωάννης Καλλικάζαρος και ο Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας Επιδημιολογίας - Πρόληψης κ. Γεώργιος Γκουμάς

Το πιο σημαντικό όμως, όπως επισήμαναν οι επιστήμονες στη διακοπή του καπνίσματος, είναι η πραγματική απόφαση του καπνιστή να διακόψει.
Στη σπουδαιότητα να απαγορευθεί και στην Ελλάδα το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους, αλλά και «να ληφθούν και το κυριότερο, όπως είπε, να υλοποιηθούν μέτρα για την αλλαγή των συνηθειών των καπνιστών», αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας Επιδημιολογίας - Πρόληψης Γεώργιος Γκουμάς, καταλήγοντας με το μήνυμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας: «Απελευθερωθείτε σήμερα κιόλας από το κάπνισμα».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΔΗ ΑΠΟ:http://www.ygeiaonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9595&catid=150

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

Το αυγό...

Πώς να βράσετε αυγά στην... εντέλεια
 


Τέλος φόρμ
Το τέλειο βρασμένο αυγό είναι αυτό, που μαγειρεύεται σε βραστό νερό, με λίγο αλάτι και ξύδι, για 11 λεπτά.
Και, για να αποφύγουμε το αντιαισθητικό μωβ δαχτυλίδι γύρω από τον κρόκο, πρέπει να το βάλουμε αμέσως
 μέσα σε παγωμένο νερό, μέχρι να κρυώσει εντελώς.
Λευτέρης Λαζάρου


ΠΗΓΗ: 
http://www.pentapostagma.gr/2013/05/pos-vrazo-avga.html#ixzz2Ut6ilIif

Η Εικόνα της Παναγίας

ΔΕΙΤΕ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ (VIDEO)

 
1Πως δημιουργείται μια εικόνα της Παναγίας; Ποιά τα στάδια;
Στο βίντεο που ακολουθεί θα παρακολουθήσετε σε μόλις ένα λεπτό, τα εννέα στάδια από το απλό σχέδιο μέχρι την τελική ολοκλήρωση μιας όμορφης εικόνας της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας.

Προσέξτε τις όμορφες εναλλαγές, τα χρώματα και τα βήματα που ακολουθεί ο αγιογράφος.

Φυσικά το ομορφότερο σημείο είναι, όταν ζωγραφίζονται τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπο της Παναγίας και πλησιάζει στην τελική της μορφή.

ΠΗΓΗ:http://www.agioritikovima.gr/diafora/panagia/22612-deite-na-chimat

Περιβαλλοντική απιβάρυνση.



Ταξίδεψαν με μικρό διθέσιο μονοκινητήριο αεροπλάνο, σε πάνω από 30 χώρες. Είδαν από ψηλά την περιβαλλοντική επιβάρυνση και αποτύπωσαν τις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις σε κάθε σημείο της γης. Θαύμασαν το μεγαλείο της φύσης, κατέγραψαν επιστημονικά με αεροφωτογραφίες αλλά και συλλέγοντας δείγματα τη σύγχρονη εικόνα που παρουσιάζει ο πλανήτης.
Λίγο προ του τέλους αυτού του ταξιδιού επιστημονικής γνώσης, ο Αdrien και η Clementine επέλεξαν τη Σάμο και την έδρα του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος», ως ΜΟΝΟ σταθμό τους στην Ελλάδα, απ' όπου και ξεκίνησαν την αεροφωτογράφηση στο ανατολικό Αιγαίο.
Μέλη μιας διεθνούς επιστημονικής ερευνητικής προσπάθειας που τελεί υπό την αιγίδα πολλών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και Ινστιτούτων, οι δύο «ιπτάμενοι» ερευνητές έχουν καταγράψει σημαντικά στοιχεία για το περιβάλλον, τη διάβρωση νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, τα ηφαίστεια, την έμβια ζωή σε στεριά και θάλασσα, τη μόλυνση των θαλασσών, αρχαιολογικούς θησαυρούς, ανθρώπινες φυλές, ζώα υπό εξαφάνιση, μαγκρόβια δάση, έλη και υδροβιότοπους, τη ζωή στους πάγους και τις τροπικές περιοχές.
Δεκατέσσερις μήνες πετούν από χώρα σε χώρα -βάσει συγκεκριμένου προγραμματισμού- και φωτογραφίζουν από το ειδικά διαμορφωμένο μικρό αεροπλάνο τους, σημεία και στοιχεία άξια προς επιστημονική διερεύνηση, προσφέροντας στα ερευνητικά κέντρα των συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων και Ινστιτούτων ένα πρωτότυπο και άκρως ενδιαφέρον υλικό. Σε Λουξεμβούργο, Ισλανδία, Γροιλανδία, Καναδά, Γαλλική Γουιάνα, Περού, Χιλή, Ινδονησία, Μαλαισία και Ιορδανία συμμετείχαν σε ειδικά ερευνητικά προγράμματα. Διαπέρασαν τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό, διέσχισαν τον Αμαζόνιο, ήρθαν σε επαφή με περιοχές, ανθρώπους, κουλτούρες αλλά κυρίως το περιβάλλον των χωρών που επισκέφθηκαν σε όλο τον πλανήτη.
Επέλεξαν από την Ελλάδα την περιοχή της Σάμου και τη βάση του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» για να συνεργαστούν και να εκπονήσουν από κοινού μία καινοτόμο για τη χώρα μας δράση καταγραφής των παράκτιων οικοτόπων, της διάβρωσης νησιών και νησίδων, θαλάσσιων θηλαστικών και του σπάνιου γερακιού, γνωστού ως «Μαυροπετρίτη».
Στα πλαίσια της πενθήμερης παραμονής τους στην ερευνητική βάση του Ινστιτούτου «Αρχιπέλαγος», πραγματοποιούν αεροφωτογράφηση σε παράκτιες περιοχές της Σάμου, της Ικαρίας, των Φούρνων, της Πάτμου, των Αρκιών και των Λειψών. Τα δεδομένα αυτά, μαζί με εκείνα που συλλέγονται την ίδια χρονική στιγμή από την ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου -πάνω στο ειδικά εξοπλισμένο με επιστημονικά όργανα σκάφος- θα επεξεργαστούν από ειδικούς επιστήμονες. Η έρευνα αυτή διενεργείτα για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αφορά στη χαρτογράφηση θαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας, με παράλληλη καταγραφή από θαλάσσης και αέρος.
Ακόμη, αποτυπώνεται η διάβρωση μικρών νησίδων καθώς και της Ικαρίας, η οποία οφείλεται κυρίως στην ανεξέλεγκτη ανθρωπογενή παρέμβαση: την υπερβόσκηση, την αποψίλωση βλάστησης, τη κατασκευή έργων χωρίς τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, κ.ά.
Η κοινή αποστολή της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου "Αρχιπέλαγος" από θαλάσσης και των ερευνητών του «Wings for Science» από αέρος, επικεντρώνεται επίσης στις βραχονησίδες Άνυδρο και Πετροκάραβο που εκτείνονται βορείως της Πάτμου. Πρόκειται για Μόνιμα Καταφύγια Άγριας Ζωής που θεσμοθετήθηκαν το 2004 ως αποτέλεσμα έρευνας και παρέμβασης του Ινστιτούτου, καθώς αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικές αποικίες αναπαραγωγής του ιδιαίτερα σπάνιου γερακιού, γνωστού ως «Μαυροπετρίτη», του οποίου τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού έρχονται κάθε χρόνο από τη Μαδαγασκάρη για να αναπαραχθούν στις μικρές ακατοίκητες νησίδες του Αιγαίου.
Μεταξύ των τεσσάρων αυτών κοινών ερευνητικών δράσεων, σημαντική υπήρξε και η καταγραφή θαλασσίων θηλαστικών (δελφινιών και φαλαινών) σε περιοχές του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τη δοκιμή νέας μεθοδολογίας που εφαρμόζεται για ΠΡΩΤΗ φορά στην Ελλάδα και συνδυασμό παράλληλης αποτύπωσης των δεδομένων από αέρος και θαλάσσης.

Η ερευνητική αποστολή του Wings of Science, σύντομα ολοκληρώνεται. Μ ετά από την Ελλάδα, το ταξίδι θα συνεχιστεί σε Κροατία και Σλοβενία, ενώ στα μέσα Ιουνίου, μετά την πολύμηνη, δύσκολη και μοναδική ερευνητική αποστολή του το αεροσκάφος "Wings of Science" θα προσγειωθεί τελικά στο Παρίσι. Εκεί στα πλαίσια μιας διεθνούς έκθεσης αεροπλοΐας θα τελεστεί μια μεγάλη αεραθλητική εκδήλωση για την υποδοχή τους και την ολοκλήρωση της αποστολής.
ΠΗΓΗ:http://www.patmostimes.gr/

«ΓΚΟΥΡΟΥ»

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΙ ΕΝΟΣ «ΓΚΟΥΡΟΥ»



Θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε τις διαφορές μεταξύ ενός γκουρού όπως τον δημιουργεί η παράδοση των ανατολικών θρησκειών (Ινδουισμός, Βουδισμός κ.λπ.) και ενός γέροντα όπως τον θέλει η παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Αυτές οι δύο “μορφές” είναι “θεσμοί” που υπάρχουν εδώ και χιλιετίες μέσα στις αντιδιαμετρικές αυτές παραδόσεις και ενώ εκ’ πρώτης όψεως μοιάζουν να έχουν τον ίδιο ρόλο, εν τούτοις μία βαθύτερη και προσεκτικότερη ματιά θα μας αποκαλύψει τις τεράστιες διαφορές τους.
Το μπακίρι έχει το χρώμα και την λάμψη του χρυσού και μπορεί να ξεγελάσει ανθρώπους χωρίς πείρα, το έμπειρο μάτι όμως καταλαβαίνει την τεράστια διαφορά τους.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν..

1η) Ο γέροντας δείχνει τον Χριστό ενώ ο γκουρού τον εαυτό του. Και οι δύο αναλαμβάνουν να φέρουν τον άνθρωπο κοντά στον Θεό. Ο γκουρού όμως ισχυρίζεται ότι ο ίδιος είναι Θεός και απαιτεί και λαμβάνει λατρεία από τους οπαδούς του. Ο γέροντας παραδέχεται ότι είναι ένας αμαρτωλός άνθρωπος, που σκύβει το κεφάλι του κάτω από το πετραχήλι στην εξομολόγηση, και λέει ότι λατρεία πρέπει να προσφέρουμε μόνο στον Χριστό, γιατί η λατρεία αρμόζει μόνο στον αληθινό Θεό.

2η) Ο γέροντας έχει στόχο να βοηθήσει τα πνευματικά του παιδιά, να ωριμάσουν, να γίνουν ικανοί να βαδίζουν μόνα τους στην πνευματική οδό που οδηγεί στην ένωση με τον Χριστό, να γίνουν ανεξάρτητοι, χειραφετημένοι πνευματικοί άνθρωποι που δεν τον έχουν πλέον ανάγκη. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πνευματικοπαίδια ξεπέρασαν στην αρετή και την Χάρη τους γεροντάδες τους.

Ο γκουρού ενεργεί αντίθετα. Θέλει τους ανθρώπους που είναι γύρω του να είναι οπαδοί του και κάτω από την επιρροή του μέχρι το τέλος της ζωής τους. Ζητά από τους οπαδούς του να πετάξουν το μυαλό τους γιατί τους δημιουργεί πολλά προβλήματα και να παραδώσουν ολοκληρωτικά τον εαυτό τους σε αυτόν γιατί αυτός είναι Θεός, με το πρόσχημα της πνευματικής εξέλιξης, της πνευματικής ανόδου. Έτσι σταματάει η ψυχολογική και διανοητική ανάπτυξη των οπαδών του και έχουμε φαινόμενα παλιμπαιδισμού και ψυχωτικά σύνδρομα. Η κριτική σκέψη αποθαρρύνεται και τελικά καταστρέφεται. Αυτό που απαιτείται και προβάλλεται ως αρετή και πρότυπο προς μίμηση είναι η απόλυτη υπακοή και παράδοση στον γκουρού. Έτσι ο οπαδός του γκουρού καθίσταται στο τέλος μίας πνευματικής – ψυχολογικής πορείας πλήρως εξαρτώμενος, μια μαριονέτα στα χέρια του γκουρού.

3η) Ο γέροντας αγαπάει τα πνευματικά του παιδιά. Για να φτάσει κανείς να γίνει γέροντας πρέπει να έχει κάνει πνευματική εργασία στον εαυτό του, να έχει αποκτήσει την εμπειρία και την Χάρι του Χριστού, να έχει πνευματική αγάπη, να ζητεί, να ποθεί, το καλό του άλλου και να παραβλέπει τον εαυτό του για χάρη των μαθητών του. Ακόμα δε και να μπορεί να δώσει και την ζωή του για χάρη τους αν και όταν χρειαστεί. Έτσι περιέγραψε το πρότυπο του καλού ποιμένα ο ίδιος ο Χριστός. Αυτή είναι η διδασκαλία του Ευαγγελίου, αυτό είναι το ορθόδοξο πρότυπο.

Αντίθετα ο υπάλληλος, “ο μισθωτός” βλέπει τον κίνδυνο να έρχεται και το βάζει στα πόδια αδιαφορώντας για τους άλλους. Ο γκουρού αγαπάει τον εαυτό του και όχι τους άλλους. Εκμεταλλεύεται τους αφελείς και υποταγμένους οπαδούς του. Κοιτάξτε τους γκουρού, ήρθαν πάμπτωχοι από την Ινδία και έγιναν πάμπλουτοι μέσα σε λίγα χρόνια, από τις περιουσίες που τους χάρισαν οι οπαδοί τους. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς, την πονηρία των γκουρού ή την αφέλεια των ανθρώπων;

4η) Ο γέροντας μέσω της προσωπικής ασκητικής του πείρας γνωρίζει καλά την ανθρώπινη ψυχή τα πάθη και τις αδυναμίες της. Έχει διάκριση και είναι σε θέση να βοηθήσει και τους άλλους να απαλλαγούν από τα πάθη τους και τα ψυχολογικά τους προβλήματα, και να σταθούν στα πόδια τους, αν βεβαίως είναι διατεθειμένοι να κουραστούν, να αγωνισθούν.

Ο γκουρού διαθέτει και αυτός ψυχολογικές γνώσεις, μόνο που τις χρησιμοποιεί για να υποτάξει τους ανθρώπους στην θέληση του και να τους εκμεταλλευτεί.

5η) Ο γέροντας είναι με τον Χριστό ενώ ο γκουρού είναι με τον διάβολο. Ο γέροντας δεν ισχυρίζεται ότι διαθέτει «δυνάμεις». Προσεύχεται στον Χριστό και παρακαλεί να βοηθήσει. Κάποιοι αγιασμένοι γέροντες είναι τιμημένοι από τον Χριστό με πνευματικά χαρίσματα. Τα υπερφυσικά θαύματα που συμβαίνουν ομολογούν ότι οφείλονται στην δύναμη του Χριστού και όχι στον εαυτό τους…

Ο γκουρού αντίθετα ισχυρίζεται, ότι ο ίδιος, σαν Θεός που λέει ότι είναι, διαθέτει τεράστιες πνευματικές δυνάμεις που μπορούν να αλλάξουν την ιστορία του κόσμου. Παρ’ όλες τις υπερβολές και τις τερατολογίες που λένε, λόγω της υπερηφάνειάς τους, η αλήθεια είναι ότι όντως διαθέτουν κάποιες πνευματικές δυνάμεις. Όχι όλοι, αλλά σίγουρα αρκετά από τα στελέχη και σε διαφορετική ένταση ο καθένας τους. Ας μη το θεωρήσει κανείς αυτό υπερβολή, γιατί όντως υπάρχει μαγεία, το λέει άλλωστε και το Ευαγγέλιο, και αυτοί οι άνθρωποι είναι μάγοι. Γιατί πως εξηγείται το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι, όχι ένας και δύο, μορφωμένοι, πλούσιοι, ταξιδεμένοι, επιχειρηματίες, έμπειροι από την ζωή και την πονηριά των ανθρώπων, πέσανε στα δίχτυα κάποιου γκουρού και “πείστηκαν” να δωρίσουν τις περιουσίες τους σε αυτόν; Αυτοί οι άνθρωποι δύσκολα υποκύπτουν σε ψυχολογικές μεθόδους χειραγώγησης και επιβολής. Αυτοί, οι πλούσιοι και ισχυροί γίνονται κυρίως στόχος των μαγικών τεχνών των γκουρού. Οι γκουρού είναι κάτοχοι αυτής της “δαιμονικής σοφίας”, της μαγείας. Συνήθως χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό μαγείας και απάτης.
Ο γέροντας Παϊσιος αναφερόμενος στο θέμα, έλεγε «Δύο πνευματικές δυνάμεις υπάρχουν στον κόσμο, ο Θεός και ο διάβολος, εμείς είμαστε με τον Χριστό, αυτοί με ποιόν είναι;» Η ανατολή ανέκαθεν θεωρείτο το κέντρο της μαγείας, και οι ειδωλολατρικές θρησκείες το πανεπιστήμιό της. Γιατί «αυτό που κάνει έναν άνθρωπο μάγο είναι η σχέση του με τον Σατανά» για να χρησιμοποιήσω τα λόγια ενός πρώην μάγου.

6η) Ο γέροντας σαν αμαρτωλός άνθρωπος που δηλώνει και πιστεύει ότι είναι ΔΕΝ διεκδικεί το αλάθητο. Δίνει συμβουλές, όχι μεταφυσικά αποφθέγματα, που μοιάζουν με χρησμούς κάποιου ειδωλολατρικού μαντείου.

Ο γκουρού μοιράζει χρησμούς και μεταφυσικά γενικόλογα αποφθέγματα, απαιτεί την απόλυτη συμμόρφωση στα λόγια του. Ο γκουρού δίνει εντολές, όχι συμβουλές γιατί… είναι αλάθητος Θεός.

7η) Ο γέροντας, όπως και οποιοσδήποτε άλλος που ενδιαφέρεται, μπορεί να μεσιτεύσει στον Χριστό για την σωτηρία μιάς ψυχής αλλά ο Θεός θα αποφασίσει για την σωτηρία ή την καταδίκη της.

Ο γκουρού αντίθετα ισχυρίζεται, ότι αυτός ο ίδιος μπορεί να σώσει ή να καταδικάσει μία ψυχή. Ψέμα.! Τεράστιο ψέμα! Ισοδύναμο σε μέγεθος με το ψέμα που είπε ο διάβολος στην Εύα στο Παράδεισο. ΑΝ όμως πλανηθεί κάποιος και το πιστέψει, τότε βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Φαντασθείτε να πιστεύετε στα σοβαρά ότι ένας άνθρωπος μπορεί να κρατάει στα χέρια του όχι μόνο την ζωή σας σ’ αυτόν τον κόσμο αλλά και την μεταθάνατο πορεία σας. Είναι ψυχωτική κατάσταση, ανύπαρκτη, υπάρχει μόνο μέσα στο νού του θύματος. Οι συνέπειές της όμως είναι πραγματικές. Φέρνει την απόλυτη υποταγή! Τον απόλυτο τρόμο! Τι πνευματική υποδούλωση! Όντως σατανικό το εφεύρημα.

8η) Ο γέροντας είναι σχετικός ενώ ο γκουρού απόλυτος. Ένας γέροντας μπορεί με ταπείνωση να πει σε κάποιο πρόσωπο ότι εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω, πήγαινε σε κάποιον άλλο να βοηθηθείς… ή ακόμα μπορεί η πρωτοβουλία να έρθει από το ίδιο το πνευματικό παιδί που ζητάει να αλλάξει γέροντα ή πνευματικό, για κάποιους λόγους, μέσα σε ένα πνεύμα ελευθερίας. Αυτό είναι κάτι το σύνηθες μέσα στην ορθόδοξη παράδοση. Στην διάρκεια της ζωής του ένας χριστιανός συμβαίνει και αλλάζει πνευματικό-εξομολόγο. Δεν υπάρχει προσωποληψία. Το κέντρο είναι ο Χριστός, όχι ο άνθρωπος.

Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για την γκουρουιστική παράδοση. Αν κάποιος απομακρυνθεί από ένα γκουρού, αυτό θα γίνει κάτω από την ψυχολογική πίεση της απόλυτης μεταφυσικής καταδίκης. Πρέπει να έχει κάποιος δύναμη ψυχής για να αντέξει την ψυχολογική πίεση και να ελευθερώσει τον εαυτό του από την επιρροή του γκουρού. Αυτό όμως δεν αρκεί πάντοτε. Αν αυτός που θέλει να αποσκιρτήσει είναι σημαντικός για αυτούς, είτε γιατί είναι πλούσιος, διάσημος, είτε γιατί γνωρίζει μυστικά λόγω της θέσης που είχε μέσα στην οργάνωση τους, τότε θα στείλουν πάνω του δαιμόνια- σαν μάγοι που είναι- και θα αντιμετωπίσει δαιμονικό πόλεμο.
Σ’ αυτή την περίπτωση είναι αδύνατο ο άνθρωπος να τα βγάλει πέρα χωρίς την βοήθεια του Χριστού. Ο Χριστός είναι ο μόνος μέσα στην ιστορία, που συνέτριψε την δύναμη του διαβόλου.
Βέβαια υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις, οι περισσότερες μάλλον, όπου δεν συμβαίνουν τα ανωτέρω. Αν ο άνθρωπος δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα ή αν έχουν πάρει απ’ αυτόν ότι μπορούν να πάρουν (οικονομικά, κοινωνικά, δωρεάν εργασία, κλπ) με την αδιαφορία που του δείχνουν τον αφήνουν να “φύγει”, τον πετάνε σαν στημένη λεμονόκουπα.
Τελειώνοντας να συνοψίσουμε και να πούμε την γενική διαφορά. Ο γέροντας είναι ένας ταπεινός άνθρωπος με εν Χριστώ αρετές και πολέμιος των παθών. Συνειδητό μέλος της εκκλησίας που ίδρυσε ο Χριστός, ενισχύεται και τρέφεται πνευματικά απ’ αυτήν και την Χάρι Του.
Ο γκουρού είναι γέννημα των ειδωλολατρικών θρησκειών της ανατολής, είναι ένας άνθρωπος που έχει δοθεί αχαλίνωτα στα πάθη του, χωρίς ενδοιασμούς και χρησιμοποιεί την δύναμη του Διαβόλου (μαγεία) για να τα ικανοποιήσει. Έχει δαιμονική πονηρία. Είναι ένας προβατόσχημος λύκος. Υποκριτής. Υποκρίνεται τον άγγελο ενώ είναι υπηρέτης του Διαβόλου. Το κυρίαρχο πάθος του είναι η υπερηφάνεια. Εγώ είμαι και κανένας άλλος. Υποτιμά και περιφρονεί τους άλλους ανθρώπους. Το κρύβει όμως πίσω από μία δήθεν αγάπη. Να, δες πως τους έκανα να με προσκυνούν σαν Θεό, σκέφτεται. Βέβαια έχει και όλα τα άλλα πάθη. Ματαιοδοξία, φιλαργυρία και φιληδονία. Πολλοί γκουρού εκμεταλλεύονται και σεξουαλικά τους οπαδούς τους, γιατί μία συνεύρεση με τον γκουρού, είτε άνδρας είναι είτε γυναίκα είναι το θύμα, κατά την δαιμονική διδασκαλία τους, αποτελεί μεγάλη βοήθεια για πνευματική άνοδο του οπαδού. Παρουσιάζουν την σεξουαλική εκμετάλλευση σαν πνευματική ευεργεσία. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για την ορθόδοξη παράδοση.
Δεν ισχυρίζομαι ότι μέσα στο χώρο της ορθόδοξης παράδοσης δεν συμβαίνουν λάθη ή ότι δεν υπάρχουν προβληματικές καταστάσεις, βεβαίως και υπάρχουν. Είναι αποτέλεσμα των ανθρώπινων παθών, της κακίας αυτής που έχει φωλιάσει μέσα στις καρδιές των ανθρώπων. Αυτό που κάνει την μεγάλη διαφορά και αυτό είναι το πολύ σημαντικό, είναι ότι η ορθόδοξη δογματική πίστη καταδικάζει, πολεμά και απορρίπτει συμπεριφορές παρόμοιες με αυτές των γκουρού, όταν εμφανίζονται και μέσα στην εκκλησία, σαν αμαρτωλές παρεκτροπές, ενώ οι ανατολίτικες δοξασίες τις έχουν κάνει κανόνα και τρόπο ζωής.
Όσοι ακολουθούν τα ορθά δόγματα μπορούν να διορθώσουν την στραβή ζωή τους, ενώ όσοι πλανηθούν και ακολουθήσουν τα στραβά δόγματα θα καταστρέψουν σιγά-σιγά και ότι σωστό έχουν μέσα τους. Το ορθό δόγμα μας ελευθερώνει, ενώ η πλάνη (=το λάθος δόγμα) μας υποδουλώνει. Άρα, είναι λοιπόν σημαντικό να βιώνουμε και να εμβαθύνουμε στα δόγματα της ορθοδοξίας, για να μην γινόμαστε εύκολα θύματα εμπαθών ανθρώπων εντός ή εκτός της εκκλησίας.
Για να φτάσουν μέχρι εμάς, σήμερα, λαμπικαρισμένα τα ορθόδοξα δόγματα, δόθηκαν μάχες και πολλοί από τους πατέρες μας, μέσα στο πέρασμα των αιώνων, τράβηξαν τα πάνδεινα, μαρτύρησαν, έδωσαν το αίμα τους για να διαφυλάξουν αλώβητη την αλήθεια για τον Θεό, τον κόσμο και τον άνθρωπο. Σήμερα οι γκουρού της Νέας Εποχής, οι ψευδόχριστοι, οι πρόδρομοι του Αντιχρίστου, επιτίθενται στην ορθόδοξη εκκλησία και θέλουν να πνίξουν το ορθόδοξο δόγμα, να επιβάλουν την πλάνη και να σκλαβώσουν τους ανθρώπους, πνευματικά, κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά. Αυτοί είναι οι εχθροί του Χριστού που πολεμούν την εκκλησία Του από έξω ενώ οι αιρετικοί την πολεμούν από μέσα. Έχουν όμως την ίδια ψυχή, την ίδια πονηριά, τις ίδιες συμπεριφορές, τον ίδιο στόχο. 
ΠΗΓΗ:http://www.pentapostagma.gr/2013/05/poies-einai-oi-diafores-metaxy-enos-orthodoxou-geronta-kai-enas-gourou.html#ixzz2Uqshzvb9
 

Θρησκευτικό τραγούδι

Gabriel Fauré : CANTIQUE de Jean Racine



Ο Gabriel Fauré, (1845-1924), ήταν Γάλλος, συνθέτης του οποίου η εκλεπτυσμένη και απαλή μουσική επηρέασε την πορεία της σύγχρονης γαλλικής μουσικής. Οι μουσικές ικανότητες του Fauré έγινε εμφανείς σε νεαρή ηλικία. Όταν η ελβετίδα συνθέτης και δάσκαλος Louis Niedermeyer άκουσε το νεαρό αγόρι, το δέχτηκε αμέσως ως μαθητή.  Ο Fauré σπούδασε πιάνο με την Camille Saint-Saëns, η οποία τον μύησε στη μουσική του Franz Liszt και Richard Wagner. Ενώ ήταν ακόμα  σπουδαστής, ο Fauré δημοσίευσε την πρώτη του σύνθεση, ένα έργο για πιάνο, Trois sans ειδύλλια Paroles το 1863. Το 1896 διορίστηκε οργανίστας της εκκλησίας στην εκκλησία La Madeleine στο Παρίσι και καθηγητής σύνθεσης στο Ωδείο του Παρισιού. Το 1905 διαδέχθηκε τον Τεοντόρ Dubois ως διευθυντής του Ωδείου, και παρέμεινε στην θέση αυτή, μέχρι που η κακή υγεία του και η  κώφωση του, τον ανάγκασαν να παραιτηθεί το 1920. Μεταξύ των μαθητών του ήταν Maurice Ravel, Georges Enesco, και η Νάντια Boulanger.  Ο Fauré διακρίθηκε όχι μόνο ως τραγουδοποιός με μεγάλη λεπτότητα και ευαισθησία, αλλά και ως συνθέτης σε κάθε κλάδο της μουσικής δωματίου. Έγραψε πάνω από 100 τραγούδια, συμπεριλαμβανομένων των "Après un rêve" και "Les Roses d'Ispahan", και κύκλους τραγουδιών που περιλαμβάνονται La Bonne Chanson και L'Horizon chimérique. Εμπλούτισε τη λογοτεχνία του πιάνου με μια σειρά από εξαιρετικά πρωτότυπα και εξαιρετικά σφυρήλατα έργα, εκ των οποίων 13 Νυκτερινά, 13 barcaroles και 5 IMPROMPTUS είναι ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό και πιο γνωστό. Ballade του Fauré για πιάνο και ορχήστρα, δύο σονάτες για βιολί και πιάνο, Νανούρισμα για βιολί και πιάνο, και CANTIQUE de Jean Racine είναι μεταξύ άλλων δημοφιλή έργα. Elegie για βιολοντσέλο και πιάνο, που διοργανώνονται για ορχήστρα και δύο σονάτες για τσέλο και πιάνο, καθώς και κομμάτια του θαλάμου, συχνά πραγματοποιούνται και καταγράφονται. Ο Fauré δεν συμπαθούσε ιδιαίτερα το θέατρο, αλλά έγραψε σκηνική μουσική για αρκετά θεατρικά έργα, συμπεριλαμβανομένων Maurice Maeterlinck του Πηλέας και Μελισσάνθη, καθώς και δύο δράματα λυρική, Προμηθέας και Πηνελόπης. Μεταξύ αυτών λίγα έργα του που γράφτηκε για την ορχήστρα και μόνο είναι Masques et bergamasques. Η Messe de Ρέκβιεμ για σόλο φωνές, χορωδία, ορχήστρα, και το όργανο δεν είχε κερδίσει άμεση δημοτικότητα, αλλά έκτοτε έχει γίνει ένα από  τα έργα του, που  εκτελούνται πιο συχνά. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του ύφους του ήταν η  αγάπη του για τολμηρές αρμονικές προόδους και απότομες διακυμάνσεις, πάντα πραγματοποιείται με υπέρτατη κομψότητα και με  μια απλότητα, να παραπλανάται στον  αέρα. Με την ήσυχη και θεαματική επανάσταση του προετοίμασε το δρόμο για πιο συγκλονιστικές καινοτομίες από τη σύγχρονη γαλλική σχολή. Το CANTIQUE de Jean Racine, είναι ένα έργο για μικτή χορωδία και πιάνο ή όργανο του Gabriel Fauré.  Συντάχθηκε απο τον δεκαεννιάχρονο συνθέτη 1864-1865, το κομμάτι κέρδισε Fauré το πρώτο βραβείο, όταν αποφοίτησε από το École Niedermeyer και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το επόμενο έτος στις 4 Αυγούστου 1866, με τη συνοδεία της χορωδίας  και όργανο. Ήταν η πρώτη που δημοσιεύεται γύρω από το 1875 ή το 1876 (Schoen, στο Παρίσι, στο πλαίσιο των Maîtrises σειράς Echo des) και εμφανίστηκε σε μια έκδοση για ορχήστρα (πιθανώς από το συνθέτη) το 1906. Η συνοδεία έχει επίσης κανονιστεί για έγχορδα και άρπα του John Rutter. αγγλική μετάφραση του John Rutter:Word, ίσο με τον Παντοδύναμο, η μόνη μας ελπίδα, αιώνιο φως της γης και των Ουρανών? Έχουμε σπάσει τη σιωπή του ήσυχο ύπνο,Θεία Σωτήρα, . ρίχνει τα μάτια σας σε εμάς εξάπλωση της πυρκαγιάς της κραταιάς χάρη σας σε εμάς Μπορεί το σύνολο κόλαση φυγή στο άκουσμα της φωνής σας? διασπορές από κάθε ράθυμη ψυχή η υπνηλία Παρακίνηση να ξεχάσουμε τους νόμους σας. Ω Χριστέ, κοίτα με υπέρ επάνω σε αυτήν την πιστή οι άνθρωποι ο οποίος έχει πλέον συγκεντρωθεί για να σας ευλογεί.Λάβετε τραγούδι της, που προσφέρονται στους αθάνατους δόξα σου, και μπορεί να αφήσει με τα δώρα που έχουν εναποθέσει επάνω αυτό. CANTIQUE de Jean Racine, Op. 11 Διενεργείται από την Orchestre de Paris και Χορωδία Paavo Järvi, Μαέστρος

Θρησκευτική Μουσική


Rossini-Stabat Mater-Anna Netrebko-
Conductor Antonio Pappano

Το σιδέρωμα της Σπυριδούλας και οι δούλες των Αθηνών...



Σκληρή παιδική κακοποίηση 
και παράνομη παιδική εργασία τη δεκαετία του '50 στην Αθήνα


Μια ιστορία σκληρής παιδικής κακοποίησης και παράνομης παιδικής εργασίας, που σόκαρε την Ελλάδα τη δεκαετία του πενήντα, παρουσιάζει η εκπομπή του Χρίστου Βασιλόπουλου, Μηχανή του χρόνου. 
.
Η μικρή Σπυριδούλα που στα 12 της δούλευε ως υπηρέτρια στον Πειραιά και τα αφεντικά της, την έκαψαν με το σίδερο, είναι η τραγική ηρωίδα της ιστορίας. 

Οι εργοδότες της την κατηγόρησαν ότι έκλεψε χρήματα και της ζήτησαν να αποκαλύψει που τα έκρυψε. Μετά τον ξυλοδαρμό την έδεσαν χειροπόδαρα σε ένα τραπέζι και τη «σιδέρωσαν». Από πάνω μέχρι κάτω. Επί 36 ώρες.Χωρίς να λυγίζουν από τις κραυγές του πόνου που με τρόμο άκουγε και η δική τους ανήλικη κόρη.
Το «σιδέρωμα» αποκάλυψε η μικρή σε μία νοσοκόμα, η οποία κατήγγειλε την κακοποίηση στην αστυνομία και ολόκληρη, η χώρα συγκλονίστηκε από τις φωτογραφίες και την περιπέτεια της μικρής υπηρέτριας.
Η Σπυριδούλα σώθηκε από θαύμα. Στη δίκη μίλησε με σπαρακτικό 

τρόπο για τα βασανιστήρια και συγκίνησε όχι μόνο τους Έλληνες αλλά ακόμη και τους Αμερικανούς του στόλου που έκαναν έρανο για την αρωγή της. 


Οι μόνοι που δεν έδειξαν καμία συγκίνηση ή μεταμέλεια ήταν οι βασανιστές της.
Η εκπομπή ερευνά τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες χιλιάδες φτωχά κορίτσια ήρθαν από την επαρχία στην Αθήνα, για να εργαστούν ως οικιακές βοηθοί. Σε κάποιες περιπτώσεις οι συνθήκες ήταν άθλιες. Νηστικές, κακοντυμένες και καταπιεσμένες εργάζονταν ακατάπαυστα με αντάλλαγμα την επιβίωσή τους και μόνο. 


Κορίτσια από τη Νάξο, την Τήνο και άλλες περιοχές ερχόταν στην Αθήνα με τα πλοία και στο λιμάνι τα μεσιτικά γραφεία έκαναν την επιλογή και τη διανομή. Και δεν ήταν τυχαίο ότι η κοινωνική ιστορία κατέγραψε αυτά τα κορίτσια με τη φράση «οι δούλες των Αθηνών.»
ΠΗΓΗ:To hamomilaki

Χαμόγελο στα ... παιδάκια!!!


Ένας πολίτης χάρισε στα παιδάκια το
 
χαμόγελο....

Ένας απλός πολίτης χάρισε στα παιδάκια το χαμόγελο που... δεν μπορούσε να προσφέρει η Πολιτεία  

Το καλοκαίρι ζεσταίνονταν και τον χειμώνα κρύωναν οι 25 παιδικές ψυχούλες, στο νηπιαγωγείο Αυλωναρίου. 


Εύβοια — Εδώ και χρόνια χρειάζονταν ένα κλιματιστικό αλλά στην εποχή της κρίσης, αυτό το θεωρούσαν "πολυτέλεια" οι αρμόδιοι και ποτέ δεν τους έκαναν το χατίρι.

Όπως διαβάζουμε στο evianews.com ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα μιας και το άκουσε ένα ζευγάρι Αθηναίων την κατάλληλη στιγμή. 

Βρίσκονταν μαζί με τον δικηγόρο Νίκο Δαμίγο που διατηρεί εξοχικό στην περιοχή, όταν άκουσαν από τα χείλη μίας μητέρας το πρόβλημα που υπήρχε στο σχολείο.

Δεν μίλησαν καθόλου αλλά την επομένη έφτασε έξω από το σχολείο ένα αυτοκίνητο και δύο τεχνικοί. Χτύπησαν το κουδούνι, μπήκαν μέσα και όταν εξήγησαν τον σκοπό της επίσκεψης τους, τα παιδάκια άρχισαν να χαμογελούν και μαζί με αυτά οι δασκάλες τους. 

Ένα ολοκαίνουργιο κλιματιστικό ψύξης-θέρμανσης ήταν έτοιμο για ...εγκατάσταση!

Μέσα σε μία ώρα όλα ήταν έτοιμα. "Το να βλέπεις ένα παιδικό πρόσωπο να χαμογελά, αυτό είναι η καλύτερη ανταμοιβή" μας είπε ο Νίκος Δαμίγος. 
Εκτός από τις χαρούμενες φατσούλες τα παιδιά προσέφεραν στους ανθρώπους του συνεργείου και μία ζωγραφιά.
«Σας ευχαριστούμε πολύ κύριοι» είπε ένας μαθητής όταν είδε τους τεχνικούς να φεύγουν και γυρνώντας την πλάτη του, συνέχισε το παιχνίδι μαζί με τους συμμαθητές του.
NewsIt.gr
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://hamomilaki.blogspot.gr/2013