Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

Κυριακή των Μυροφόρων


Κυριακή των Μυροφόρων 
ήτοι ή γ΄από του Πάσχα

Mετά από κάθε μεγάλη εορτή η Εκκλησία μας συνηθίζει να μας καλεί σε εορταστική σύναξη για να τιμήσουμε τους δευτεραγωνιστές του δράματος και του ιερού γεγονότος πού πανηγυρίσαμε. Έτσι μετά το Πάθος και την τριήμερον έγερσιν και την μνήμη της ψηλάφησης του Θωμά, η Εκκλησία προβάλει κάποια ηρωϊκά και αξιομίμητα πρόσωπα πού έλαβαν συμμετοχή στα Πάθη και έγιναν μάρτυρες της ανάστασης του Χριστού: Τους δύο ιουδαίους άρχοντες Ιωσήφ, ηγεμόνα της Αριμαθαίας και τον νομοδιδάσκαλο Νικόδημο και αυτές τις Μυροφόρες Γυναίκες πού ακολούθησαν τον Χριστό στον Γολγοθά και τον Τάφο και αξιώθηκαν να γίνουν μάρτυρες της Αναστάσεως, ότι ηγάπησαν πολύ.


Ο Ιωσήφ ο ευσχήμων και δίκαιος, είναι ένα πρόσωπο, πού εμφανίζεται στα ευαγγέλια αμέσως την ημέρα του Πάθους και μετά τον θάνατο του Χριστού. Αιτεί το σώμα από τον Πιλάτο και θάβει τον διδάσκαλο του, σε καινό μνημείο πού προετοίμαζε για τον εαυτό του. Πληροφορούμαστε επίσης πώς ήταν επίσημο πρόσωπο και πώς περίμενε και αυτός την βασιλεία του Θεού, πράγμα πού μπορεί να σημαίνει πώς ήταν ένας κρυφός μαθητής του Χριστού, διά τον φόβο των Ιουδαίων ή ένας πολύ ευλαβής και ευσεβής άνθρωπος. Ο Νικόδημος είναι αυτός ο νυχτερινός μαθητής του Ιησού με τον οποίο διαλέχτηκε κάποτε σε υψηλό θεολογικό επίπεδο και πού προσπάθησε εις μάτην να υποστηρίξει τον Χριστό ενώπιον του συνεδρίου. Αυτός έφερε μια τεράστια ποσότητα μύρων στην ταφή του Χριστού για να τιμήσει τον διδάσκαλο Του.Και οι δύο ήταν άνθρωποι της εξουσίας και με υπόληψη ενώπιον των ιουδαϊκών και ρωμαϊκών αρχών.Και όμως αυτή την τους την υπόληψη και κοινωνική θέση καταφέρνουν από την αγάπη την πολλή ή από την καρδιακή τους εντιμότητα και με γενναιότητα ψυχής να μην την υπολογίσουν. Ενώ ακόμα ο όχλος μαίνεται και οι άρχοντες της αμαρτίας επικρατούν και ο Ιησούς φαίνεται ότι νικάται και εξουθενώνεται και μαθητές και απόστολοι διασκορπίζονται και κρύβονται, τα δυο αυτά ιερά πρόσωπα δείχνουν γενναιότητα και αυτοθυσία. Περιστοιχίζουν τον ηττημένο και αποσυνάγωγο και εβδελυγμένον θεωρούμενον ως νεκρόν, ον απεδοκίμασαν οι θρησκευτικοί άρχοντες του λαού τους και τον θάβουν επιμελώς και τιμητικά με βασιλικές τιμές.

Ζούμε σε μια εποχή πού η εξουσία ταυτίζεται άμεσα με την πνευματική και υλική διαφθορά και η διαφθορά αυτή διαχέεται ως ατομισμός και δίψα για διάκριση, επιβίωση, αυτοπροβολή, συντήρηση του ειδώλου( Image) και στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Όποιος δεν βαδίζει με τον συρμό και πολύ περισσότερο όποιος δεν αγωνίζεται να επιβληθεί εξουσιαστικά στο κοινωνικό στερέωμα όχι μόνο καταποντίζεται αλλά και αναγνωρίζεται ως περιθωριακός και μηδαμινός.Η στάση των ευσχημόνων ανδρών δεν είναι προκλητική μόνον για την εποχή τους. Είναι εκτός έθους και στην σημερινή ανταγωνιστική και απόλυτα εικονολατρική εποχή. Είναι πολύ γενναίο να πηγαίνεις ενάντια στο ρεύμα και στις κοινωνικές αρχές και συμβάσεις, είναι ανοίκειο να επιβάλεις εσύ το πρέπον επειδή υπάρχει προσωπική ηθική συνείδηση, γιατί η συνείδηση των πολλών είναι η μεγέθυνση της ατομικότητας τους. Ιερό είναι το επιβαλλόμενο και ό,τι επικρατεί. Λοιπόν, οι ευσεβείς είναι ασεβείς για τον κόσμο και οι φειλεύσπλαχνοι μαίνονται, άρα και οι έντιμοι είναι επικίνδυνοι και κάθε αλτρουισμος τρέφει την καχυποψία.Ο νους μας δεν μπορεί να συλλάβει δύο άρχοντες να υπερβαίνουν τα νενομισμένα και να φέρονται με τέτοια ανθρώπινη τρυφερότητα και εντιμότητα σε έναν αποστάτη του γένους και της κοινωνίας. Ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος είναι οι ήρωες της αγάπης και της αυτοθυσίας, αυτό πού εμείς που λεγόμαστε οι πολλοί και το σύνολον έχουμε απαίτηση απο την άρχουσα τάξη να ασπαστεί και να υποδυθεί: τον ρόλο της θυσίας και της προσφοράς, το σπάσιμο κάθε αλυσίδας πού συγκρατεί την τυρανία του φόβου, της επιβολής και της διάκρισης. Η φιλευσπλαχνία και η αγάπη για την αλήθεια, την έμπρακτη αλήθεια είναι το αεί ζητούμενον.Φτάνει εμείς ως σύνολο να απεκδυθούμε την διαφθορά και την προκατάληψη και να εννοήσουμε πώς οι άρχοντες δεν είναι οι ιεροφάντες του καθεστώτος και του πρέποντος και εμείς οι ακόλουθοι τους, αλλα οι ποιητές του αυτονόητου που έρχονται και να μας εκφράσουν, αλλά και να μας διδάξουν δίνοντας το παράδειγμα της γενναίας απόφασης. Αλλιώς αποτελούμε μαζί τους ένα αξιολύπητο σύνολο.



Στεκόμαστε και στην στάση των Μυροφόρων Γυναικών για τις οποίες θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά περισσότερα.Βουβά αλλά ενεργά πρόσωπα. Στέκονται κάτω από τον Σταυρό. Παρακολουθούν το Θείο Δράμα στιγμή προς στιγμή, απόντων των φίλων και μαθητών. Συνοδεύουν τον Νεκρό ως τον Τάφο. Και πάλι αγνοώντας την δύναμη και την βαναυσότητα της φρουράς, επειδή η τεράστια αγάπη νικάει τον φόβο, τρέχουν μέσα στην νύχτα στον τάφο για να μυρίσουν τον νεκρό.Η διήγηση των ευαγγελίων είναι πολύ συγκινητική. Στα τόσα τρομερά γεγονότα και σημεία, στο σκοτάδι, στον σεισμό, στον θάνατο της ελπίδας, στις ραδιουργίες των αρχόντων, στο μένος και την σκληρότητα του όχλου, παρεμβάλεται μια σκηνή καθημερινή και πολύ απλή: Κάποιες γυναίκες θρηνούν τον νεκρό, σαν οποιοδήποτε νεκρό πεφιλημένο, όπως όλες οι γυναίκες του κόσμου, όπως σε κάθε νεκρό σε κάθε τόπο και χρόνο. Τηρούν την αργία του Σαββάτου σαν κάτι το θρησκευτικό, ανθρώπινο και συνηθισμένο. Και πρωΐ της Κυριακής όπως κάθε γυναίκα πού συμπονά, αγαπά και φροντίζει, τρέχουν προς τον Τάφο για να τιμήσουν τον αγαπημένο νεκρό. Οι στρατιώτες και ο λαός αφήνουν απείραχτες και αδίωκτες αυτές τις γυναίκες. Ίσως τις θεωρούν ταπεινές και αμελητέες.Οι γυναίκες πού θρηνούν τον νεκρό τους.Και όμως αυτή η ταπείνωση και η λαθότητα ειναι μεγαλειώδεις!Αυτή η αυτονόητη, αρχέγονη, κοινή μα τόσο τεράστια αγάπη της γυναίκας, πού διακονεί, συμπονά, συμπαραστέκεται, φροντίζει, αυτή η πανανθρώπινη συνήθεια πού είναι κοινό έθος σε κάθε γυναίκα κάθε λαού και κάθε εποχής, εξαγιάζεται και ανταμοίβεται. Η αγάπη πάντα νικά και ανταμείβεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Όμώς η αγάπη της γυναίκας ήρθε η ώρα να τελειωθεί και να λάβει ολοκλήρωση: Το ευαγγέλιο της Ανάστασης, η συνάντηση με τον Αναστημένο, το Χαίρετε, η ανταμοιβή να λάβουν το ρόλο των πρώτων ευαγγελιστών όλων των εποχών. Η αγάπη, η ανόθευτη αγάπη επιτέλους παίρνει το πρώτο βραβείο. Όποιος αγαπά απλοϊκά και αυτονόητα, αγαπάται από τον Χριστό και πλείονα χάριν κομίζει, την χάρη της αναστάσιμης χαράς και ειρήνης.

Με το παράδειγμα των δύο ανδρών και την ανταμοιβή των μυροφόρων, ας ασκήσουμε την απόλυτη αγάπη και αφοσίωση και μείς στον Νυμφίο και Διδάσκαλο της Εκκλησίας και να αξιωθούμε της πασχάλιας χαράς και ειρήνης στους αιώνες.Χριστός Ανέστη!

Κυριακή των Μυροφόρων

Σήμερα είναι Κυριακή:
Κυριακή των Μυροφόρων
Στα πλαίσια της εκπομπής "Σήμερα είναι Κυριακή", που μεταδόθηκε από την ΕΤ1, το 1987,

ο θεολόγος και εκδότης κ. Δημήτρης Μαυρόπουλος συνομιλεί με την κα Μαρίνα Σκλήρη και την κα Μαρία Κόκκινου
 
 

"Σε το αναβαλλόμενο το φως"...

"Σε τον αναβαλλόμενον"
Ψάλλει ο  Μακαριστός Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΠΑΤΜΙΟ":  
Το δοξαστικό αυτό ψάλλεται και στα Απόστιχα του Εσπερινού 
της Κυριακής των Μυροφόρων 
(Γ΄ Κυριακή από το Πάσχα)

"Σε τον αναβαλλόμενον"....

ΣΕ ΤΟΝ ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΝ
ΦΙΛΑΝΘΙΔΗ ΔΑΝΙΗΛΑΙΟΙ

Οι γέροντες Δανιηλαίοι από τα Κατουνάκια του Αγίου Όρους ψάλλουν το Δοξαστικό των Αποστίχων της Μ.Παρασκευής
"Σε τον αναβαλλόμενον το φως" σε ήχο πλ.α
Το κείμενο είναι από το βιβλίο Αθωνιάς του Πέτρου Φιλανθίδη .....
Η ηχογράφηση είναι ζωντανή στο κελλί τους ....διακρίνονται οι φωνές των πατέρων Δανιήλ και Ακακίου


ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΠΑΤΜΙΟ":  Το δοξαστικό αυτό ψάλλεται και στα Απόστιχα του Εσπερινού της Κυριακής των Μυροφόρων
(Γ΄ Κυριακή από το Πάσχα)

" ΄Ητω η δόξα Κυρίου"...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΟΥΚΟΥΖΕΛΗ ΤΟΥ ΜΑΪΣΤΟΡΟΣ ΕΡΓΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ Ο ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ « ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ »

" Ητω η δόξα Κυρίου..." ήχος πλάγιος του τετάρτου
Στίχος από τα Μέγιστα ανοιξαντάρια,
Εξήγηση Γρηγορίου Πρωτοψάλτου
της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας (+1821)

Ο Εκπαιδευτικός


Τα κρυμμένα ξωτικά των σχολείων
Αυτές τις μέρες μαθαίνω διάφορα για το επάγγελμα που εξασκώ. Έχω μάθει ότι είμαι τεμπέλης, χαραμοφάης, πιθανός παιδεραστής, κάνω ιδιαίτερα και θησαυρίζω και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο νους του ανθρώπου. Πραγματικά, δεν ήξερα ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε τόσο κακοί άνθρωποι…!
Έμαθα όμως και κάτι άλλο, που δεν το ήξερα ως τώρα. Ότι δουλεύω ΜΟΝΟ 19 ώρες την εβδομάδα, κάτι το οποίο είναι προσβολή για τον υπόλοιπο χειμαζόμενο ελληνικό λαό, ο οποίος, αυθορμήτως προσελθών, κατέθεσε κατά εκατοντάδες χιλιάδες τους μισθούς και τις θέσεις εργασίας του για να σωθεί η χώρα. Καλά κάνει, λοιπόν, το κράτος και μας ντύνει στο χακί, για να μας συνεφέρει, εμάς τα κακά πρόβατα!
Η αλήθεια είναι ότι ΔΙΔΑΣΚΩ 19 ώρες μετά από 12 περίπου χρόνια θητείας, όπως προέβλεπε η σχετική νομοθεσία, η οποία ήταν εναρμονισμένη με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αφού, λοιπόν, τελειώνει το ωράριο διδασκαλίας μου κι εγώ πηγαίνω όπου μου πει ο κύριος Πορτοσάλτε ότι πάω, υπάρχουν κάποια μικρά εργατικά ξωτικά, τα οποία κάνουν μυστήριες δουλειές, εντός κι εκτός σχολείου.
Αυτά τα ξωτικά έχουν διορθωμένες τις εκθέσεις, τα γραπτά και τα τετράδια των μαθητών μου, έχουν κάνει τις εφημερίες των σχολείων, ετοίμασαν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου, έκαναν το πολιτιστικό πρόγραμμα που είχα υποβάλει, εφημερεύουν στη θέση μου στο προαύλιο του σχολείου δύο φορές την εβδομάδα, τηλεφώνησαν στα μουσεία, όταν κάναμε εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να τα επισκεφτούν οι μαθητές, κι έκαναν ξενάγηση στη θέση μου. Επίσης, αυτά τα ξωτικά έδιναν τη βαθμολογία και μιλούσαν με τους γονείς των μαθητών μου, όταν έρχονταν να ενημερωθούν ή όταν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Ελπίζω, όταν γίνουν οι εξετάσεις στο σχολείο που δουλεύω, να εμφανιστούν πάλι αυτά τα ξωτικά και να μου ετοιμάσουν τα θέματα, στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές, αλλά να διορθώσουν και τα διαγωνίσματά τους. 
Και άλλοι συνάδελφοι όμως ζουν με αυτά τα περίεργα ξωτικά. Άλλο ετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων, άλλο καταρτίζει τα ευρωπαϊκά προγράμματα, άλλο φροντίζει για τις ασκήσεις σεισμού, άλλα κάνουν χίλιες δυο άλλες δουλειές.
Το περίεργο όμως είναι ότι τόσα χρόνια δεν έχουμε κατορθώσει να πιάσουμε κάποιο τέτοιο ξωτικό, να δούμε πώς είναι, βρε αδελφέ, αυτό το καλοκάγαθο ξωτικό, που τόσο μας βοηθάει στις δουλειές μας οικιοθελώς!
Νομίζω όμως ότι το υπουργείο θα έχει στα χέρια του κάποιο από τα ξωτικά αυτά κι έτσι αποφάσισε ΧΩΡΙΣ την πίεση της Τρόικας, στην οποία αντιστάθηκε σθεναρά για το καλό της Παιδείας, να αυξήσει το ωράριο μας. Μόνο, καλοί μας κύριοι, αφήστε μας να δούμε κι εμείς τους αφανείς βοηθούς μας…!!!

Ξέρω, ξέρω, θα πει κάποιος ότι απλά ειρωνεύομαι και θα με ρωτήσει αν υπάρχουν κακοί συνάδελφοί μου. Τι να σας πω; Λογικά στο σύνολο 86.000 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα υπάρχουν. Μόνο που είναι δουλειά της προϊσταμένης αρχής να τους τιμωρήσει και δεν είναι ούτε δική μου ούτε του κυρίου Πρετεντέρη.
 Κι αν με ρωτήσει κάποιος αν οι καθηγητές είναι τεμπέληδες, θα πω ναι! Είναι, όσο και οι γιατροί παίρνουν φακελάκια, οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη, οι εφοριακοί λαδώνονται, οι πολεοδόμοι ζητάνε γρηγορόσημο, οι δημοσιογράφοι είναι αλήτες-ρουφιάνοι, οι πολιτικοί θέλουν κρεμάλα στο Σύνταγμα και η Βουλή είναι ένα μπουρδέλο που πρέπει να καεί!      
Κώστας Μιχαλάκης, φιλόλογος.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΠΑΤΜΙΟ": Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νικόλαο Κώσταλο, για την αποστολή του ανωτέρω κειμένου

Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013

"Θεοτόκε Παρθένε"...



                                            "Θεοτόκε Παρθένε"... Οκτάηχο
Ψέλνει ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος Ιωακειμ Γρύλλης, Συνταξιούχος Κληρικός της Πατριαρχικής Εξαρχίας Πάτμου. Ισοκράτες οι κ.κ. Γρύλλης Εμμανουήλ και Φρειδερίκος Ταβερνιέρ-Βέλλας, Γάλλος Ορθόδοξος

Συννεφιασμένη Κυριακή...

"΄Ολες οι λέξεις είναι… ελληνικές"!


Δείτε ένα εκπληκτικό τραγούδι στα ισπανικά 
όπου όλες οι λέξεις είναι… ελληνικές!
Τέλος φόρμας
Ο Αργεντίνος συνθέτης Ντανιέλ Αρμάντο, δήλωσε σε συνέντευξη του στην ραδιοφωνική εκπομπή Ελληνοφρένεια», ότι το εμπνεύστηκε όταν είχε πάει στην Κούβα και εισερχόμενος σε ένα βιβλιοπωλείο είδε ένα βιβλίο με τίτλο ´Οι 17,000 Ελληνικές λέξεις στην Ισπανική γλώσσα’.

Έζησα δύο χρόνια στην Ισπανία και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι ελληνικές λέξεις είναι πολύ περισσότερες. Θα μού πείτε, πού το ξέρεις, τις μέτρησες;
Δεν χρειάζεται. ΟΛΕΣ οι λέξεις πού υποδηλώνουν κάποια έννοια επιστημονική, κοινωνιολογική, ανθρωπιστική και όχι μόνο είναι ελληνικές. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλες τις γλώσσες.
Το απίστευτο με την ισπανική είναι ότι επειδή η προφορά τους είναι σχεδόν ίδια με την δικιά μας, οι ελληνικές λέξεις χρησιμοποιούνται σχεδόν ατόφιες και έχεις την εντύπωση ότι ακούς ελληνικά!
Π.χ η ώρα στα αγγλικά είναι hour ενώ στα ισπανικά είναι ora! Ακριβώς ίδια.Η ιστορία στα αγγλικά είναι history ενώ στα ισπανικά historia. Ακριβώς ίδια.Οι Ισπανοί και οι Άγγλοι έχουν μάλιστα διατηρήσει την δασεία πού εμείς κάποτε είχαμε συμβολίζοντας την με το γράμμα h.Όταν οι Ισπανοί θέλουν να πούν ‘Χρονομέτρα με’ λένε ‘Cronometra me´. Ακριβώς το ίδιο με εμάς! Τα παραδείγματα ατελείωτα
Μόνο το ρεφρέν είναι στα ισπανικά, το οποίο μεταφράζεται ως εξής: ‘Αυτό είναι το τελευταίο μου ταγκό στην Αθήνα. Ταγκό δακρύβρεχτο πού τρέχει στις φλέβες μου. Αυτό είναι το τελευταίο μου ταγκό στην Αθήνα. Ταγκό πού τρέχει στις φλέβες μου’. Ο Αργεντίνος συνθέτης Ντανιέλ Αρμάντο, δήλωσε σε συνέντευξη του στην ραδιοφωνική εκπομπή ‘Ελληνοφρένεια’, ότι το εμπνεύστηκε όταν είχε πάει στην Κούβα και εισερχόμενος σε ένα βιβλιοπωλείο είδε ένα βιβλίο με τίτλο ´Οι 17,000 Ελληνικές λέξεις στην Ισπανική γλώσσα’.
Αν τώρα προσθέσουμε και λέξεις πού εκ πρώτης όψεως φαίνονται ισπανικές αλλά ψάχνοντας λίγο παραπάνω την προέλευση τους διαπιστώνουμε ότι είναι ελληνικές, τότε ο κατάλογος των ελληνικώς λέξεων γίνεται πραγματικά αμέτρητος.
Π.χ το ρούχο στα ισπανικά είναι ropa. Στα ελληνικά έχουμε την λέξη Λωποδύτης. Προέρχεται από την λέξη λώπη και δύτης. Λώπη στα αρχαία είναι το ένδυμα, το ρούχο. Άρα λωποδύτης αυτός πού δύει, πού βουτά το χέρι του στο ρούχο μας για να μας κλέψει. Με απλή αλλαγή του λ σε ρ, προκύπτει η λέξη ropa πού χρησιμοποιούν οι φίλοι μας οι Ισπανοί! Η αλλαγή του λ σε ρ (είναι και τα δύο γλωσσικά σύμφωνα) και αντίστροφα είναι κάτι πολύ σύνηθες πού συμβαίνει καθημερινά, λέμε π.χ αδελφός αλλά και αδερφός, κοκ. Εμείς βέβαια συνεχίζουμε να ασελγούμε στην γλώσσα μας.
Πρόσφατα ενημερωθήκαμε ότι τα παιδιά μας στα σχολεία θα διδάσκονται ότι τα φωνήεντα είναι 5 (α,ε,ο,ι, και ου!!!) ενώ τα σύμφωνα είναι 15 μεταξύ των οποίων το γκ και το μπ. Ο ορισμός της προδοσίας από ανθρώπους στους οποίους εμπιστευόμαστε το μέλλον των παιδιών μας. Από την κατάργηση του πολυτονικού μέχρι σήμερα ο βιασμός της γλώσσας μας είναι συνεχής και περνάει απαρατήρητος. Καμία εκπομπή, καμία δημοσιότητα.
Από την άλλη ανοίγεις την τηλεόραση και βλέπεις διαφημίσεις μόνο με αγγλική ορολογία, ενώ τα σίριαλ είναι τούρκικα! Η συνταγή γνωστή και δοκιμασμένη.
Πρώτα απαξιώνεις κάτι και μετά το καταργείς. Με τον ίδιο τρόπο πού απαξιώνουν τον ΟΤΕ, την ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ και σε κάνουν να λές ‘Ε άει στο διάολο, πουλήστε τα να ησυχάσουμε’, ομοίως απαξιώνουν την γλώσσα και κάνουν όλους εμάς να στέλνουμε τα παιδιά μας από την 1η δημοτικού!!! να μάθουν αγγλικά και γερμανικά!!!
Το γεγονός ότι την γλώσσα μας τους την διδάσκουν κακοποιημένη δεν μας απασχολεί καθόλου!!! Αλλά δεν πειράζει, το PSI να είναι καλά, το ευρώ και η ευρωζώνη. Αυτά έχουν μόνο αξία.
Η γλώσσα είναι άνευ σημασίας. Δεν μπορείς να την πουλήσεις οπότε δεν μπορεί να ανεβάσει το ΑΕΠ. Τι σημασία έχει πού από εργαλείο σκέψεως την έχουν καταντήσει μόνο μέσο επικοινωνίας και αυτό μάλιστα κολοβό. Αρκεί να μπορούμε να συννενοηθούμε ώστε να υπολογίζουμε το ΦΠΑ. Αυτό αρκεί.
Ακολουθούν οι στίχοι του τραγουδιού
Στίχοι- Μουσική Daniel Armando.
Armonia neurotica en el microcosmο de la metropoli cultura narcisista en una monarquia dogmatica simfonia cacofonica, pandemonium en la atmosfera melodia simbolo, melodrama y tragedia. Orgasmo ideologico del barbarismο a la teoria politico dislexico en parodia onirica tirania fantasma, dilema megalomano de un metabolismο retorico sin tesis ni antitesis. Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2) Patriota heroicο, tragicο, sistematico hipocrecia paranoica sin dialogo esotericο teatro ironicο, sindicato plasticο y epicentro de la epidemia, una quimera, una utopia. Energia hyperbole, antidotο democraticο Laberinto critico sin entusiasmo, sin rima musica epidermica en un pentagrama masoquista y la simetria toxica de un epilogo necrologico. Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2) Hay un oasis aromatico, paralelo, fisiologico profeta enigmatico, fenomeno cronico y ortodoxo sin racismos ni extremismos, sin tabues etnicos en lirica extasis sus praxis es el melodico y fantastico antropo. Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas.

Οικολογικός τρόπος ζωής


Έξι μαθήματα από τα παιδιά
για τον οικολογικό τρόπο ζωής

Τα μωρά έρχονται στον κόσμο με πολύ βασικές ανάγκες. Με το πέρας του χρόνου να παιδιά διαμορφώνονται από τους γονείς, τα μέσα ενημέρωσης και τους υπόλοιπους κοινωνικούς θεσμούς και συνήθως υιοθετούν τον υλιστικό τρόπο ζωής που επιτάσσει η επικρατούσα κουλτούρα.
                  Φυτέψτε μαζί με το παιδί σας σπόρους στη γλάστρα
Από τα παιδιά ωστόσο μπορούμε να μάθουμε πολλά σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και το σεβασμό στη φύση και όσα αυτή προσφέρει.
 Ακολουθούν έξι πράγματα που μπορούμε να μάθουμε από τα παιδιά σχετικά με τον οικολογικό τρόπο ζωής: πράγματα που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας καλύτερη σε ατομικό και παγκόσμιο επίπεδο.
 *Υποστήριξε τους τοπικούς αγρότες και καλλιέργησε τα δικά σου φρούτα και λαχανικά
 Τα περισσότερα μικρά παιδιά λατρεύουν την κηπουρική και ενθουσιάζονται όταν από μικρούς σπόρους βλέπουν με τα μάτια τους να αναπτύσσονται φρούτα και λαχανικά.
 Φυτέψτε μαζί με το παιδί σας σπόρους στη γλάστρα ή τον κήπο σας και μοιραστείτε τον ενθουσιασμό του όταν θα δείτε τα φυτά σας να μεγαλώνουν.
 *Κοίτα, αλλά μην αγγίζεις
 Μεγαλώνοντας, εισβάλουμε ολοένα και συχνότερα στον περιβάλλοντα χώρο. Υιοθετώντας τον κανόνα “Κοίτα, αλλά μην αγγίζεις” διδάσκουμε στα παιδιά μας ένα μάθημα, που ο μοντέρνος άνθρωπος ως “κυρίαρχος και ιδιοκτήτης της φύσης” έχει ξεχάσει με τα γνωστά αποτελέσματα.
 Σκεφθείτε μόνο ότι ο κόσμος θα ήταν ένα καλύτερο μέρος, εάν ο άνθρωπος σεβόταν το φυσικό περιβάλλον και δεν το χρησιμοποιούσε ως πρώτη ύλη μιας ατέρμονης πορείας πλασματικής “προόδου” και περιβαλλοντικής καταστροφής.
 *Τι καλύτερο από μια βόλτα με το ποδήλατο
 Τα παιδιά αγαπούν τόσο πολύ τα ποδήλατά τους που θα μπορούσαν να γυρνούν με αυτά όλη μέρα αν είχαν κατάλληλο χώρο και τα αφήναμε ελεύθερα. Ας μιμηθούμε τα παιδιά και ας υποκαταστήσουμε το αυτοκίνητο με το ποδήλατο για να διανύσουμε κοντινές αποστάσεις.
 Μάλιστα οι οικογενειακές βόλτες αποτελούν έναν καταπλητικό τρόπο άσκησης και σύσφιξης των σχέσεων μεταξύ των μελών της οικογενείας, συμβάλλουν στην εξοικονόμηση χρημάτων και μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη χρήση του αυτοκινήτου.
 *Διατηρείστε το περιβάλλον καθαρό και το περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα χαμηλά
 Συχνά κάνουμε παρατηρήσεις στα παιδιά για να καθαρίζουν και να τακτοποιούν το δωμάτιό τους. Εμείς ως ενήλικες αναρωτηθήκαμε αν κάνουμε το ίδιο με το περιβάλλον; Μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να μην πετάμε σκουπίδια στο δρόμο ή τόσο σημαντικό όσο το να αποφύγουμε τις περιβαλλοντικές καταστροφές μεγάλης κλίμακας όπως εκείνη που ρήμαξε τη ζωή ανθρώπων, ζώων και φυτών στον Κόλπο του Μεξικού.
 Γι’ αυτό ας ακολουθήσουμε τα παιδιά και ας ελαχιστοποιήσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
 *Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος επιτυγχάνεται με μικρές χειρονομίες
 Είναι τα μικρά πράγματα που μετρούν στη ζωή. Είναι αυτά που ενθουσιάζουν τα παιδιά. Μπορεί τα παιδιά να “πηδάνε από τη χαρά τους” όταν δέχονται ένα μεγάλο δώρο, αλλά περισσότερο τα εντυπωσιάζει το μέγεθος της συσκευασίας παρά το περιεχόμενο. Αυτή είναι μια απόδειξη ότι συχνά οι ενήλικες τους επιβάλλουμε τις ιδέες και την αισθητική μας.
 Τα παιδιά γίνονται χαρούμενα από την ανθρώπινη επαφή, το διάβασμα ενός παραμυθιού πριν κοιμηθούν, μια βόλτα στην εξοχή και τη συμμετοχή στο μαγείρεμα των μεγάλων παρά με τεράστιες πολύχρωμες συσκευασίες πλαστικών παιχνιδιών εξωτικής προέλευσης.
 *Ο θαυμασμός για τη Μητέρα Γη και οι δύσκολες ερωτήσεις
 Τα μικρά παιδιά εντυπωσιάζονται από τα εκπληκτικά δώρα της φύσης που οι μεγάλοι μάθαμε να αγνοούμε. Οι ερωτήσεις τους για το περιβάλλον δεν τελειώνουν: “πού καταλήγει το νερό;”, “γιατί τα λουλούδια μυρίζουν ωραία;”, “πώς μεγαλώνουν τα δέντρα;”.
 Η περιέργεια και οι ερωτήσεις για τη φύση μας βοηθούν να εκτιμήσουμε εκ νέου την αξία της και να συμβάλλουμε ο καθένας με τον τρόπο του για ένα καλύτερο περιβάλλον.
 econews
ΠΗΓΗ:http://prasino-hamomilaki.blogspot.gr/2013/05/paidia-kai-oikologia.html

Εργοθεραπεία με ... φυσαλίδες..



Παίζω με τις φουσκαλίτσες!! (video)

Όλοι μας έχουμε βρεθεί να κρατάμε αυτό το πλαστικό με τις φισαλίδες αέρα που βρίσκουμε συνήθως σε μεγάλες συσκευασίες 
ως προστατευτικό και να καθόμαστε να τις σκάμε! 
. 
Bubble Wrap Printed Rainbows
Μπορούμε όμως να τις χρησιμοποιήσουμε και κατά την διάρκεια μίας συνεδρίας εργοθεραπείας για να επιτύχουμε στόχους, 

όπως:
* απτικά και ιδιοδεκτικά ερεθίσματα
* ενδυνάμωση δακτύλων
* βελτίωση λεπτής κινητικότητας
* αμφίπλευρος συντονισμός άνω άκρων
* δημιουργικότητα και φαντασία
* οπτικοκινητικός συντονισμός
 



ΠΗΓΗ:http://hamomilaki.blogspot.gr/

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Λίγο πρὶν τὶς ἐξετάσεις...


π. Ἀνδρέας Κονάνος: Λίγο πρὶν τὶς ἐξετάσεις...



Φωτογραφίες από ψηλά....



ΔΕΙΤΕ: Ο Θεσσαλονικιός που σπάει το «μονοπώλιο» της NASA
Οι φωτογραφίες που εξασφαλίζει η NASA και απεικονίζουν τον πλανήτη μας από ψηλά, είναι αναμφίβολα...
εντυπωσιακές.

Ωστόσο, η διαστημική υπηρεσία δεν έχει πλέον το «μονοπώλιο» σε τέτοιου είδους εικόνες.

Ένας Θεσσαλονικιός, ο Κώστας Ταματέας, αποφάσισε να δοκιμάσει να τραβήξει τις δικές του φωτογραφίες από ψηλά. Και τα κατάφερε!

Δίχως να είναι ηλεκτρονικός, χρειάστηκε τρία ολόκληρα χρόνια έρευνας και ανάπτυξης προκειμένου να κατασκευάσει και να τελειοποιήσει το σύστημα που θα του εξασφάλιζε τις λήψεις από τη ύψος 38 χιλιομέτρων. Το όνομα αυτού «SlaRos Project».

Τα «near space projects», σχέδιο που υλοποίησε και ο Κώστας Ταματέας, βασίζονται στα «Μπαλόνια Μεγάλου Υψόμετρου» ή high-altitude balloons (ΗΑΒ). Πρόκειται για μη επανδρωμένο μετεωρολογικό μπαλόνι δεμένο με ένα αλεξίπτωτο καθώς και με ένα φορτίο που περιέχει ηλεκτρονικό εξοπλισμό όπως ραδιοπομπούς, κάμερες, συστήματα δορυφορικής πλοήγησης και εντοπισμού καθώς και διάφορους αισθητήρες.

Το μπαλόνι γεμίζει με ήλιο ή υδρογόνο και απελευθερώνεται. Ανυψώνεται και όταν φτάσει σε σημείο όπου δεν υπάρχει ατμοσφαιρική πίεση, διογκώνεται και σκάει. Όταν αυτό συμβεί, τον «έλεγχο» αναλαμβάνει το αλεξίπτωτο προκειμένου να προσγειώσει το φορτίο με ομαλό τρόπο. Τα συστήματα πλοήγησης αξιοποιούνται προκειμένου να βρεθεί το φορτίο και να ανακτηθούν οι λήψεις που έγιναν.

Στο σύστημα που κατασκεύασε ο Κώστας Ταματέας, σχεδόν όλα συστήματα και το software είναι αυτοσχέδια. Το γεγονός ότι δεν ήταν ηλεκτρονικός, κάνει την προσπάθεια ακόμη πιο εντυπωσιακή!

Το μπαλόνι, απελευθερώθηκε στις 19 Ιουλίου 2012, έφτασε σε ύψος 38.884 μέτρων και κατέγραψε εικόνες απίστευτης ομορφιάς από τη Βόρεια Ελλάδα. Η «αποστολή» του ολοκληρώθηκε και προσγειώθηκε σε ένα χωράφι στη Θεσσαλονίκη. Ένα απρόσμενο σφάλμα στο σύστημα τηλεμετρίας, δυσκόλεψε την ανεύρεση του καθώς οι συντεταγμένες που έδινε ήταν λάθος. Μετά από 6 ημέρες αναζήτησης σε λάθος περιοχή, το πρόβλημα εντοπίστηκε, επιλύθηκε και το φορτίο με τις πολύτιμες φωτογραφίες έφτασε στα χέρια του Κώστα Ταματέα.

Μάλιστα, οι ζημιές ήταν μηδενικές και έτσι θα επαναχρησιμοποιηθεί σε επόμενες αποστολές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρακάτω εικόνα με τον Όλυμπο επελέγη σαν «Earth Science Picture of the Day», ενώ το «SlaRos Project» παρουσιάζεται από τον Κώστα Ταματέα στη φετινή ΔΕΘ από τις 8 μέχρι και τις 16 Σεπτεμβρίου.



Σχολικό κτίριο στην Κωνσταντινούπολη

Επιστρέφεται στην ελληνική μειονότητα σχολικό κτίριο
στην Κωνσταντινούπολη
Είχε δημευθεί το 1985 από το τουρκικό κράτος

Η τουρκική κυβέρνηση επέστρεψε στην ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης σχολικό κτίριο το οποίο είχε δημευθεί παράνομα από το τουρκικό κράτος, χωρίς αποζημίωση, το 1985.

Πρόκειται για το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου του Μεσαχωρίου (Ορτάκιοι), Κωνσταντινούπολης στην ελληνική μειονότητα, στο οποίο η τουρκική κυβέρνηση στέγασε τις υπηρεσίες του υπουργείου Ευρωπαϊκών Υποθέσεων.
Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης, προλαβαίνει - κατά κάποιο τρόπο - την έκδοση απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο οποίο είχε καταφύγει η κοινότητα Μεσοχωρίου για να διεκδικήσει την περιουσία της. 
Το κτίριο, ένα ενδιαφέρον και χαρακτηριστικό δείγμα αρχιτεκτονικής του 19ου αιώνα, στο οποίο στεγάζονταν το δημοτικό σχολείο της κοινότητας, κατασχέθηκε από το Δήμο με το αιτιολογικό ότι το σχολείο δεν είχε «ικανοποιητικό αριθμό μαθητών. Αργότερα επιχειρήθηκε η κατεδάφιση του σχολείου για να δημιουργηθεί πάρκο. 
Στο πλαίσιο των προσπαθειών προάσπισης των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας της Πόλης, το ζήτημα ετέθη το Μάιο του 2010 από τους αντιπροέδρους της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ - Τουρκίας, ευρωβουλευτές Γιώργο Κουμουτσάκο και Μαριλένα Κόππα, κατά την 64η συνεδρίαση της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής ΕΕ - Τουρκίας, που έγινε στην Κωνσταντινούπολη. 
Επιπλέον ακολούθησε κατάθεση σχετικής ερώτησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την οποία οι δύο ευρωβουλευτές ζητούσαν από την Κομισιόν να διερευνήσει το ζήτημα. 
Με αφορμή την απόφαση επιστροφής του δημευμένου σχολείου στην ελληνική μειονότητα της Πόλης, ο δύο ευρωβουλευτές δήλωσαν: 
«Πρόκειται αναμφισβήτητα για σημαντική θετική εξέλιξη. Με την απόφαση αυτή δικαιώνονται επίμονες προσπάθειες της ελληνικής μειονότητας για την ανάκτηση ενός εμβληματικού κτιρίου, που της ανήκει. Αποδεικνύεται έτσι ότι συστηματικές, διακριτικές και επικεντρωμένες προσπάθειες, που γίνονται ταυτόχρονα σε πολλαπλά επίπεδα, μπορούν να οδηγήσουν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Η Τουρκία, στο πλαίσιο της ενταξιακής διαδικασίας και της εν γενεί πορείας της προς την ΕΕ, κάνει το τελευταίο χρονικό διάστημα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η συγκεκριμένη απόφαση είναι ένα τέτοιο βήμα, που έρχεται να προστεθεί στο άνοιγμα του Ελληνικού Ορφανοτροφείου Αρρένων της Πριγκήπου ως διεθνούς πολιτιστικού κέντρου. Ωστόσο, όπως ρητά αναφέρει και η φετινή έκθεση προόδου της Τουρκίας που υιοθέτησε πρόσφατα το Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιο, η Τουρκία οφείλει να προχωρήσει σε περαιτέρω ουσιαστικές ενέργειες και συγκεκριμένα βήματα για να βρουν οριστική λύση τα χρονίζοντα προβλήματα σχετικά με τα δικαιώματα ιδιοκτησίας που αντιμετωπίζουν τα μέλη της ελληνικής μειονότητας, καθώς και το Οικουμενικό Πατριαρχείο».
BHMAΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:http://infognomonpolitics.blogspot.gr

Χρ. Γιανναράς



 
Το νέο βιβλίο του Έξι φιλοσοφικές ζωγραφιές, παρουσίασε ο  Χρήστος Γιανναράς  με συνδιοργανωτές της εκδήλωσης τον Δήμο Καλαμαριάς και τον εκδοτικό οίκο «Ίκαρος» τον Δεκέμβριο του 2011.

Για το βιβλίο μίλησε ο ίδιος ο συγγραφέας και συζήτησε με το κοινό. 

Το βιβλίο συνιστά μια συναρπαστικά εύληπτη συγκεφαλαίωση του έργου του. Σε έναν προσωπικό, περίπου απολογισμό της δουλειάς του ο συγγραφέας εντοπίζει έξι θεματικές περιοχές της “φιλοσόφου ζητήσεως” όπου πιστεύει ότι ο ίδιος εκόμισε κάτι καινούργιο και γόνιμο. Θα ήταν προτιμότερο ασφαλώς ο εντοπισμός των κομισθέντων να προκύψει και να κριθεί από άλλους στο πεδίο απροκατάληπτου ερευνητικού ελέγχου, ο οποίος και συνιστά πάντοτε ό,τι ορίζουμε ως επιστημονική “πρόοδο”. Αλλά ένα τέτοιο πεδίο δεν είναι ούτε ορατό ούτε προβλέψιμο στη σημερινή Ελλάδα. Γι αυτό και η ζωτική για την πρόοδο ανάγκη της κριτικής εκφράζεται αναπόφευκτα ως πρόκληση ερωτημάτων: Τι κομίζει στη σύγχρονη επιστημολογία η αρχή του “αποφατισμού” της γνώσης, η κοινωνική επαλήθευση της γνώσης; Πόσο πραγματικά ανατρέπει τα κεκτημένα της καντιανής φιλοσοφίας η “κριτική οντολογία” ή “οντολογία του προσώπου”; Κυριολεκτεί ο όρος “οντολογία της Τέχνης”; Ποιόν εμπειρισμό μπορεί να διασώζει η συνεπής στον γλωσσικό πραγματισμό μεταφυσική; Υπάρχει φιλοσοφία χωρίς μεταφυσική; Η Ελλάδα και η Δύση συνιστούν δύο ασύμπτωτες φιλοσοφικές παραδόσεις; 

ΠΗΓΗ:http://www.antifono.gr/

Το τεχνητό μαύρισμα


Είναι ασφαλές ή όχι το τεχνητό μαύρισμα;
alt
Η Δρ. Πέννυ Εμμανουήλ, Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ στο Γ.Ν. Παίδων Πεντέλης & Κυβερνήτης των Λεσχών Lions Ν. Ελλάδας και Νήσων, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, κατά πόσο θεωρείται επικίνδυνο το τεχνητό μαύρισμα (solarium), για την υγεία του δέρματός μας.
Τα τελευταία χρόνια επιστημονικές έρευνες έδειξαν την συσχέτιση του τεχνητού μαυρίσματος με την καρκινογέννεση (βασικοκυτταρικού και ακανθοκυτταρικού καρκίνου) και την πιθανή συσχέτιση με την αύξηση του κακοήθους μελανώματος, που εξαρτάται από την διάρκεια και την δόση της έκθεσης στην ακτινοβολία αυτή καθώς και τον φωτότυπο του ατόμου (ξανθά μαλλιά, γαλανά μάτια).
Επίσης η ηλιακή ακτινοβολία και κατ’ επέκταση και το τεχνητό μαύρισμα συμβάλλουν καθοριστικά στην φωτογήρανση.
Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (Π.Ο.Υ.) προειδοποιεί για τους κινδύνους του τεχνητού μαυρίσματος και ιδιαίτερα τα άτομα κάτω των 18 ετών δεν θα πρέπει να εκτίθονται καθόλου σε τεχνητές πηγές ακτινοβολίας.
Το πρόβλημα αυξάνει όταν τα άτομα που εκτίθονται σε τεχνητή ακτινοβολία πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, στην συνέχεια εκτίθονται και στην ηλιακή ακτινοβολία χωρίς μέτρα προστασίας (αντηλιακό, καπέλο κλπ.), πιστεύοντας ότι το τεχνητό μαύρισμα τους προστατεύει και έτσι παρατείνουν την παραμονή τους στον ήλιο με δυσάρεστα αποτελέσματα μακροχρόνια.
Το τεχνητό μαύρισμα τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά είναι μια επικίνδυνη πρακτική, μια που οι βλάβες που μπορεί να προκληθούν είναι μόνιμες και μη αναστρέψιμες. Η πολιτεία θα πρέπει να προστατεύσει τους πολίτες γι αυτό και σε μερικές χώρες έχουν θεσπιστεί κανόνες λειτουργίας των χώρων που διαθέτουν εξοπλισμό για τεχνητό μαύρισμα.
Καταρχάς τα μηχανήματα πρέπει να τα χειρίζεται ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που να υπολογίζει την μέγιστη ερυθηματώδη δόση (MED) και να  κρατάει τους χρόνους έκθεσης κάθε ατόμου ξεχωριστά, ανάλογα με τον φωτότυπο του δέρματός τους. Θα πρέπει τα άτομα που κάνουν χρήση τεχνητού μαυρίσματος να φορούν προστατευτικά γυαλιά για την προστασία των οφθαλμών από την ακτινοβολία.
alt
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η έκθεση στην ακτινοβολία είναι αθροιστική και τα άτομα που συνηθίζουν να κάνουν τεχνητό μαύρισμα πρέπει να κρατάνε ατομικό ημερολόγιο έκθεσης.
Από επιστημονικής πλευράς θα πρέπει να ισχύει ότι και για το κάπνισμα! δηλαδή, να γίνεται ευρεία ενημέρωση του κοινού για τις βλαβερές συνέπειες του τεχνητού μαυρίσματος και η επιλογή να είναι ευθύνη του ενημερωμένου πολίτη χωρίς να παρασύρεται από τις επιταγές της μόδας.
Πρέπει δε να ληφθεί υπ όψιν ότι η χώρα μας έχει μεγάλη ηλιοφάνεια καθ όλη την διάρκεια του έτους και η χρήση τεχνητών μέσων μαυρίσματος μπορεί να θεωρηθεί υπερβολική.

Δρ. Πέννυ Εμμανουήλ 
Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος
Διευθύντρια ΕΣΥ στο Γ.Ν. Παίδων Πεντέλης &
Κυβερνήτης των Λεσχών Lions Ν. Ελλάδας και Νήσων

www.emmanouil.com.gr


Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline
ΠΗΓΗ:http://www.ygeiaonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9461&catid=135