Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2012

Πόντος

Δείτε το ντοκυμαντέρ για τον Πόντο που συγκλονίζει



Η ιστορία των Ποντίων που άφησε πίσω της η ανταλλαγή πληθυσμών του 1922. Τον Ιανουάριο του 2006 ο Τάσος Τέλλογλου, η Σοφία Παπαϊωάννου και η δημοσιογράφος των Νέων Φακέλων Κατερίνα Λομβαρδέα ταξίδεψαν στην Τραπεζούντα και συνάντησαν τους άγνωστους μέχρι εκείνη τη στιγμή μουσουλμάνους Πόντιους.

Για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό οι Φάκελοι αποκάλυψαν μια ιστορία που έμενε άγνωστη στους περισσοτέρους Έλληνες καθ’ολη σχεδόν τη διάρκεια του 20ου αιώνα: την ιστορία των Ποντίων που άφησε πίσω της η ανταλλαγή πληθυσμών του 1922.

Με την κάμερα του Χρόνη Τσιχλάκη επισκεφθήκαμε τα αμιγώς ελληνόφωνα χωριά, συναντήσαμε τους φιλόξενους κατοίκους τους, ακούσαμε μαζί τους τη λύρα. Τα βράδια μας μίλησαν για τους χριστιανούς συμπατριώτες τους που το1922 πήραν το δρόμο για την Ελλάδα, και για τον πολιτισμό τους που απειλείται από το κεμαλικό κράτος.

Ακόμα, στην κάμερα των Φακέλων μίλησε ο Πόντιος διανοούμενος Ομέρ Ασάν, ο οποίος πριν από 10 χρόνια δικάστηκε στην Τουρκία για το βιβλίο του «ο Πολιτισμός του Πόντου», ένα βιβλίο που έγραψε αναζητώντας τις ρίζες του. Δύο Τούρκοι ιστορικοί μας μίλησαν για την επίσημη τουρκική άποψη για τους πληθυσμούς αυτούς. Η ιστορική επιστήμη στην Τουρκία αρνείται την ύπαρξη ενός ελληνικού πολιτισμού στη Μαύρη Θάλασσα, την ώρα που και η ελληνική διπλωματία αντιμετωπίζει τους ελληνόφωνους μουσουλμάνους σαν ένα εμπόδιο στις διμερείς σχέσεις.

Αλλά οι Πόντιοι στις δύο πλευρές του Αιγαίου έχουν προ πολλού ανοίξει διαύλους επικοινωνίας στο ίντερνετ και την πραγματική ζωή . Τα καλοκαίρια συναντιόνται στα «παρχάρια»(υψίπεδα)της Τραπεζούντας και το χειμώνα σε ταβερνάκια της Θεσσαλονίκης, γιατί όπως μας είχε πει ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης στην κάμερα των Φακέλων «φταίει το DNA που μας τραβάει».

Ακόμα στην ίδια εκπομπή, οι Φάκελοι παρουσίασαν για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα της Σοφίας Παπαϊωάννου στους διωγμούς που υπέστησαν οι χριστιανοί Πόντιοι από το 1916 μέχρι το 1922 ακολουθώντας την πορεία των πληθυσμών που διώχτηκαν τότε και ταξίδευσαν στη Μακεδονία για να βρουν τους υπέργηρους σήμερα μάρτυρες μιας από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες του νεότερου ελληνισμού.




ΠΗΓΗ:  http://www.madata.gr/epikairotita/social/231640.html

Το υποβρύχιο Παπανικολής

Η οδήγηση αυτοκινήτου.

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΩΝ ΟΠΛΩN

Απολυτίκιο Αγίου Δημητρίου

Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης


Ο Ι. Ναός του Αγίου Δημητρίου χτίστηκε στα μέσα του 5ου αιώνα (413), πάνω στον τόπο του μαρτυρίου του Αγίου, από τον έπαρχο του Ιλλυρικού Λεόντιο, ο οποίος θεραπεύτηκε από ανίατη ασθένεια. Στο χώρο αυτό βρισκόταν το «στάδιο» όπου γίνονταν μονομαχικοί αγώνες. Σ’ αυτό το στάδιο μονομάχησε ο πιστός μαθητής του Αγίου Δημητρίου, Νέστορας, και κατατρόπωσε τον Λυαίο. Ολόκληρο το ισόγειο συγκρότημα του αρχαίου λουτρού, όπου ήταν φυλακισμένος ο Άγιος, διατηρήθηκε και διασκευάσθηκε σε κρύπτη του ναού, η οποία έγινε για αιώνες και παραμένει κέντρο λατρείας.
Ο αρχιτεκτονικός ρυθμός του ναού είναι πεντάκλιτη βασιλική με εγκάρσιο (κάθετο) κλίτος, διπλά υπερώα (γυναικωνίτες) και μακρές διπλές κιονοστοιχείες. Στην πορεία του χρόνου υπέστη δύο φορές καταστροφή, σε μεγάλο μέρος, από πυρκαγιά τον 7ο αιώνα (μεταξύ 629 και 639) και στις 5 και 6 Αυγούστου το 1917. Επίσης υπέστη πολλές καταστροφές και λεηλασίες κατά την άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Σαρακηνούς το 904 και από τους Νορμανδούς το 1118. Το διάστημα 1493-1912 μετατράπηκε σε τζάμι από τους Τούρκους.
 
  
Η μεγάλη πυρκαγιά του 1917 μετέβαλε σχεδόν σε ερείπια τον ιστορικό Ναό και οι αναστηλωτικές εργασίες που τον αποκατέστησαν στην αρχική του μορφή διήρκησαν έως το 1948. Από τότε λειτουργεί κανονικά και αποτελεί ως μνημείο τέχνης ένα από τα πλέον υπέροχα χριστιανικά μνημεία της ελληνικής ανατολής.

Ο ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ

 
αύλειος χώρος
Ο Αύλειος Χώρος
Η αυλή πoυ βρίσκεται μπροστά, στη δυτική πλευρά του ναού, πριν από την πυρκαγιά του 1917 έφερε πύλη και υπολείμματα του αρχαίου σταδίου. Σήμερα το μόνο που
έμεινε είναι η μεγάλη μαρμάρινη στρογγυλή λεκάνη της φιάλης του αγιασμού, που αρχικά ήταν περιστοιχισμένη από οκτώ μαρμάρινους κίονες, η οποία είναι στολισμένη εξωτερικά με ραβδώσεις και κατασκευάσθηκε την τελευταία περίοδο του Βυζαντίου.

Στο χώρο της αυλής υπάρχει επίσης ο τάφος και η προτομή του μακαριστού Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Παντελεήμονος του Β' (1925 - 2003), ο οποίος επανέφερε επί των ημερών του τα ιερά λείψανα του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη

Ο ΝΑΡΘΗΚΑΣ

 
Ο Νάρθηκας
"Ο Νάρθηκας"
Εισερχόμενοι στον νάρθηκα, το πρώτο μέρος κατά την είσοδο μας στον ναό, αντικρίζουμε πρώτα το μεγάλο προσκυνητάρι με την εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας

Είναι αντίγραφο της εικόνας που βρίσκεται πάνω από τον τάφο της Παναγίας στη Γεσθημανή. Φιλοτεχνήθηκε σε ανάμνηση της επίσκεψης στο ναό και του μεγάλου προσκυνήματος, το 1992 και το 2002. Δίπλα - αριστερά είναι η μεγάλη εικόνα που παριστάνει τον Άγιο Δημήτριο δεόμενο, σαν να υποδέχεται με αγάπη τον κάθε προσκυνητή. Η εικόνα αυτή είναι από τα εγκαίνια του Ναού το 1948.

Ο νάρθηκας φωτίζεται από ένα τρίλοβο παράθυρο στη δυτική πλευρά. Στο νότιο τμήμα υπάρχει κλιμακοστάσιο για τα υπερώα, ενώ στο βόρειο υπάρχει ενσωματωμένο ένα τμήμα του ρωμαικού λουτρού, στην κορυφή του οποίου δημιουργήθηκε το κωδωνοστάσιο. Στο βορειοδυτικό τμήμα υπάρχει τοιχογραφία με τη Σταύρωση του 11ου αιώνα. Επικοινωνεί με τον κυρίως ναό με τρίβηλο, δηλαδή επιβλητικό τρίλοβο άνοιγμα, και με δύο πλάγια τοξωτά ανοίγματα. Οι δύο κίονες αποτελούνται από πράσινο θεσσαλικό μάρμαρο και θεοδοσιανά κιονόκρανα με πολυποίκιλη ένθετη διακόσμηση των τόξων
 

Ο ΚΥΡΙΩΣ ΝΑΟΣ

 
ο κυρίως Ναός
Ο Κυρίως Ναός
Ο ναός χωρίζεται σε πέντε κλίτη* από τέσσερεις κιονοστοιχίες. Το κεντρικό κλίτος είναι το μεγαλύτερο από τα άλλα τέσσερα - δύο βόρεια και δύο νότια - ενώ
οι κεντρικές κιονοστοιχίες είναι παράλληλες και αποτελούνται από μαρμάρινους κίονες** και πεσσούς***. Τα κιονόκρανα, τα οποία υπάρχουν σε δεκαπέντε, περίπου, παραλλαγές σ' όλο το ναό, είναι τα περισσότερα "θεοδοσιανά" - κορινθιακά. Είναι διακοσμημένα με ακανθώδη σχήματα, ανεμιζόμενα φύλλα και με κεφαλές κριών και μας διασώζουν μια χριστιανική τέχνη απαράμιλλης ποιοτικής αξίας και αισθητικής. Ανήκουν είτε σε παλαιότερα κτίσματα είτε στη Βασιλική του 5ου αιώνα.
Τα νεότερα κιονόκρανα που χρησιμοποιήθηκαν τελευταία, διακρίνονται από το λευκότερο μάρμαρο και το μεγαλύτερο μέγεθος.

* είναι τα μέρη που χωρίζεται ο ναός οριζόντια με κιονοστοιχίες
** οι μικρότερες στρογγυλές κολώνες με τα κιονόκρανα
*** οι τετράγωνες κολώνες κατά μήκος του ναού
 Το Κιβώριο
Στη μέση του ναού, κοντά στην αριστερή κιονοστοιχία του κεντρικού κλίτους, βρισκόταν ένα εξαγωνικό κιβώριο* –υπάρχουν αποτυπώματα στο δάπεδο – όπου μετά από ενύπνια και οράματα ευσεβών
Θεσσαλονικέων, δημιουργήθηκε η πίστη ότι κάτω κάτω από αυτό βρισκόταν το “Πανάγιο λείψανο” του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου. Καταστράφηκε από επιδρομή των Σαρακηνών το 904 μ.Χ., όπως και ο τάφος του Αγίου από τους
Νορμανδούς το 1118. Σήμερα έχει κατασκευαστεί νέο μαρμάρινο κιβώριο, εντός του οποίου βρίσκεται η περικαλλής αργυρά λάρνακα με τα Χαριτόβρυτα λείψανα του Αγίου Δημητρίου, τα οποία αποτελούν πηγή ευλογίας, θαυμάτων και ευεργεσιών όχι μόνο για τους ευσεβείς Θεσσαλονικείς, αλλά και για όλους τους προσκυνητές του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου του Μυροβλήτου.
Αποτελεί το σημαντικότερο, πολυτιμότερο και ιερότερο σημείο του προσκυνήματος στον Ι.Ναό.
* είναι η μαρμάρινη εξαγωνική κατασκευή όπου φυλάσεται η λάρνακα με τα ιερά λείψανατου Αγίου Δημητρίου. Κιβώριο, επίσης, σε διαφορετική μορφή, υπάρχει πάνω από το φρέαρ του αγιάσματος, στην Ωραία Πύλη, και στο κέντρο της κρύπτης
 
Το παρεκκλήσιο του Αγίου Ευθυμίου
Το παρεκκλήσιο του Αγίου Ευθυμίου
Στο νοτιοανατολικό τμήμα του εγκάρσιου κλίτους, δεξιά του ιερού βήματος, είναι το παρεκκλήσιο του Αγίου Ευθυμίου. Ανήκει στο τέλος του 13ου αιώνα , με κύρια χαρακτηριστικά του,
εκτός από την αρχιτεκτονική του, και τον θαυμάσιο αγιογραφικό διάκοσμο, δείγμα της αναγεννήσεως της εποχής των Παλαιολόγων στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με βάσιμες απόψεις, τις τοιχογραφίες του παρεκκλησίου φιλοτέχνησε ο περίφημος Θεσσαλονικέας αγιογράφος Μανουήλ Πανσέληνος. Οι τοιχογραφίες έγιναν το 1303 και παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες με εκείνες του Πρωτάτου των Καρυών του Αγίου Όρους, που έγιναν από τον Πανσέληνο στο χρονικό διάστημα από το 1282 μέχρι το 1328.
Επιγραφή που υπάρχει κατά μήκος του βορείου τοίχους αποδίδει την ανακαίνιση και τοιχογράφηση του ναϊδρίου σε χορηγία του πρωτομάστορος Μιχαήλ και της συζύγους του, η οποία καταγόταν από το γένος των Κομνηνών

ΚΡΥΠΤΗ

 
Η κρύπτη του Αγ. Δημητρίου
Κρύπτη
Η είσοδος της κρύπτης βρίσκεται δίπλα από τον δεξιό πεσσό του ιερού βήματος και οδηγεί στο χώρο εκείνο που σύμφωνα με την παράδοση φυλακίσθηκε, μαρτύρησε
και τάφηκε ο Άγιος Δημήτριος. Πρόκειται για το ανατολικό τμήμα του μεγάλου ρωμαικού λουτρού που βρισκόταν κοντά στην αγορά και το στάδιο για την εξυπηρέτηση των αθλητών.
Σήμερα κάτω από το ιερό βήμα βρίσκεται ο κεντρικός χώρος της κρύπτης, η οποία κρύπτη ήταν και αποτελεί μέχρι σήμερα λατρευτικό χώρο, με κέντρο το Ναϊδριο που υπάρχει αριστερά καθώς κατεβαίνουμε και που πιθανότατα είναι και ο τόπος όπου ακριβώς μαρτύρησε ο Άγιος. Το μαρμάρινο Κιβώριο που βρίσκεται στο κέντρο της κρύπτης είναι το σημείο όπου έρρεε το αγίασμα και το μύρο, από αγωγούς που ξεκινούσαν από το φρέαρ και από το κιβώριο του Αγίου καταλήγοντας στη μαρμάρινη φιάλη, η βάση της οποίας φαίνεται μπροστά στο Κιβώριο.

Στο χώρο της κρύπτης τελείται Θ. Λειτουργία κάθε Παρασκευή 20:30 – 22:30 
Στο χώρο εκτίθενται διάφορα αγγεία, πήλινα, γυάλινα ή μεταλλικά, όπου συνέλεγαν οι πιστοί το αγίασμα και το μύρο. Σε χαρακτηριστηκά σημεία της κρύπτης υπάρχουν υπολείμματα τοιχογραφιών, επιγραφές και γλυπτά που προέρχονται κυρίως από το ναό του 5ου αιώνα και τα οποία μαρτυρούν την ιστορία του Ναού του Αγίου Δημητρίου και το μεγαλείο της τιμής του Μυροβλύτη και Προστάτη Αγίου της Θεσσαλονίκης και όλης της Οικουμένης.
 
 
editors-2
Το Φρέαρ του Αγιάσματος
Βρίσκεται μπροστά στο αριστερό πεσσό του Ιερού Βήματος και διαμορφώθηκε αργότερα κατάλληλα με μεταγενέστερο μαρμάρινο κιβώριο. Το φρέαρ αυτό αποτέλεσε τον πρώτο τάφο του Αγίου Δημητρίου, διότι μέσα σ' αυτό ερρίφθη το σώμα
του Αγίου, για να καταστραφεί και να εξαφανιστεί από τους ειδωλολάτρες.
Το Παρεκκλήσιο του τάφου
Το Παρεκκλήσιο του τάφου
Δίπλα μας ακριβώς βρίσκεται η είσοδος για το λεγόμενο παρεκκλήσιο του τάφου του Αγίου Δημητρίου. Πρόκειται περί κτίσματος δημοσίου λουτρού της ρωμαικής
εποχής που κατεδαφίστηκε κατά την ανέγερση του ναού. Εδώ μεταφέρθηκε ο τάφος του Αγίου Δημητρίου, ο οποίος αρχικά βρισκόταν κάτω από την Αγία Τράπεζα στο Ιερό Βήμα.
Αργότερα, πιθανότατα για λόγους λειτουργικότητας του χώρου, για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των πιστών που ήθελαν να προσκυνούν τον τάφο του Μάρτυρος, μεταφέρθηκε στο κιβώριο στο κεντρικό κλίτος και στη συνέχεια, όταν ο ναός μετατράπηκε σε τζαμί, στο σημείο που βρίσκεται σήμερα.
Κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας ο χώρος ήταν υπό τον έλεγχο των Τούρκων και όσοι Χριστιανοί πήγαιναν να προσκυνήσουν πλήρωναν πάντοτε για να τους επιτραπεί η προσκύνηση.
Ανά τους αιώνες αναβλύζει συνεχώς αγίασμα, το οποίο αρχικά μεταφερόταν με σωλήνες - αγωγούς στις κόγχες της Κρύπτης, σε ειδικές μαρμάρινες λεκάνες, μέχρι της εμφανίσεως του μύρου. Σήμερα το αγίασμα διοχετεύεται σε ειδική μαρμάρινη κρήνη (βρύση) που υπάρχει αριστερά του φρέατος, για ευλογία και αγιασμό των ευλαβών προσκυνητών.

ΠΗΓΗ: http://www.inad.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=80:agdimeditor2&catid=37:editors-choice
 

ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ



  Μήνυμα στους μαθητές να συνεχίσουν τις ελληνορθόδοξες παραδόσεις έστειλε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μιλώντας σε μαθητές των Γυμνασίων Αγίου Παύλου Θεσσαλονίκης και Δραβίσκου και Πετριτσίου νομού Σερρών.

«Σας περιβάλλουμε με αγάπη και στοργή ειλικρινή και ανιδιοτελή. Στηρίζουμε σε εσάς πολλές ελπίδες και αναγάγουμε την εμπιστοσύνη μας σε εσάς. Να βαδίζετε στα ίχνη των προγόνων σας. Να έχετε αυτοσεβασμό και αυτοπεποίθηση και κουράγιο στον αγώνα της ζωής. Να συνεχίσετε τις ελληνορθόδοξες παραδόσεις που όλοι μας κληρονομήσαμε από τους πατέρες μας. Έτσι θα πετύχετε στη ζωή» είπε ο Πατριάρχης και πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλές σειρήνες. Υπάρχουν πολλοί πειρασμοί. Τα ναρκωτικά, οι ξενόφερτες συνήθειες από την Ευρώπη και άλλα μέρη που προσπαθούν να επηρεάσουν τους νέους και να τους τραβήξουν προς άλλες κατευθύνσεις.

Αλλά η δική μας πατρική φιλική συμβουλή και προτροπή είναι να μείνετε εδραίοι και αμετακίνητοι στις ρίζες σας και στους πατέρες μας που δόξασαν την Ορθοδοξία και όταν τους κάλεσε η ιστορία έπεσαν υπέρ πίστεως και πατρίδος. Εύχομαι αυτό το αγωνιστικό και ηρωϊκό φρόνημα να μην σας λείψει ποτέ».

Στη συνέχεια συνέστησε στους μαθητές να γίνουν χρήσιμοι άνθρωποι στην κοινωνία, την Εκκλησία και την Ελλάδα που, όπως επισήμανε, σήμερα διέρχεται μια δύσκολη στιγμή, δύσκολη καμπή της ιστορίας. «Ευχόμαστε σύντομα να ξεπεράσει ο ελληνικός λαός τη δύσκολη αυτή συγκυρία και να πορευόμαστε όλοι μαζί τον δρόμο του πεπρωμένου της φυλής και του γένους μας» υπογράμμισε.

Παράλληλα παρότρυνε τη νέα γενιά να επισκέπτεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Κωνσταντινούπολη καθώς, όπως είπε, έχει ξεχωριστή και συμβολική σημασία το γεγονός ότι «επί 17 αιώνες βρίσκεται εκεί η έδρα του πρώτου θρόνου της Ορθοδοξίας που ανήκει στο γένος μας».

Αποχωρώντας από το οχυρό Ρούπελ όπου νωρίς το πρωί τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες ήρωες, ο Πατριάρχης είπε: «είμαι πολύ χαρούμενος, συγκινημένος και εντυπωσιασμένος από την καλοσύνη του λαού, τις αμέτρητες περιποιήσεις και τις εκδηλώσεις τιμής που έγιναν από το Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου Μακάριο. Αφήνω ένα κομμάτι της καρδιάς μου εδώ στο ηρωικό Ακριτοχώρι και το Ρούπελ και τα χωριά που επισκέφθηκα. Στέλνω τις ευχές μου και την αγάπη μου σε όλους τους κατοίκους και ευχαριστώ τον συνοδό μου Μητροπολίτη Μακάριο για όλα όσα ζήσαμε και περάσαμε αυτές τις μέρες. Δεν θυμάμαι να έχω παραμείνει τόσο πολύ καιρό σε άλλο μέρος της Ελλάδας. Αυτό σημαίνει ότι σας αγαπώ πιο πολύ από άλλους. Εύχομαι να μη ζηλέψουν» ανέφερε χαριτολογώντας και αποχωρώντας.
ΠΗΓΗ:http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=11447:minuma-tous-ma&catid=277:oikoumeniko-patriarcheio&Itemid=762

Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2012

Ο Οικ. Πατριάρχης και η κα .. Ευανθία

           Η πονεμένη μάνα που συγκίνησε τον Πατριάρχη
                                               Κερκίνη, των Νίκου Παπαχρήστου και Νίκου Μαγγίνα



Μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή που ράγισε καρδιές
 βίωσαν όλοι όσοι βρέθηκαν στην Κερκίνη αμέσως
μετά την περιήγηση του Οικουμενικού Πατριάρχη
 στον υδροβιότοπο. Μια ηλικιωμένη γυναίκα,
η κυρία Ευανθία, πλησίασε κλαίγοντας τον Πατριάρχη
 και του ζήτησε με σπαρακτική φωνή μια χάρη,
να διαβάσει μια ευχή για τον γιό της που ήταν
δασοφύλακας και βρέθηκε δολοφονημένος.

Ο Πατριάρχης συγκινημένος προσευχήθηκε 
και έδωσε κουράγιο στην πονεμένη μάνα ενώ 
όλοι παρακολουθούσαν συγκινημένοι τη γυναίκα 
να γονατίζει, να κάνει μετάνοιες 
και να φυλάει την άκρη του ράσου του.
























 ΠΗΓΗ: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=10865

Στo Οχυρό Ρούπελ


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ

 ΣΤΟ ΟΧΥΡΟ ΡΟΥΠΕΛ


Με την ξενάγηση στο οχυρό Ρούπελ ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στην Ι. Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. 
Ο Πατριάρχης με την συνοδεία του και τον οικείο Μητροπολίτη κ. Μακάριο επισκέφθηκαν το πρωί τη Βυρώνεια, όπου τους υποδέχθηκαν οι τοπικές αρχές, αλλά και μαθητές γυμνασίου και λυκείου. 
Ο Πατριάρχης απευθυνόμενος προς τους μαθητές τόνισε πως βλέπει στο πρόσωπό τους την Ελπίδα. "Εσείς είστε η ελπίδα αυτού του τόπου, είστε η εγγύηση ότι όσο κι αν περνά δύσκολες μέρες, θα βρει τον δρόμο του, θα ξεπεράσει την κρίση και θα σταθεί στο ύψος του, αφού έχει τέτοιους λεβεντόψυχους, που ξέρουν να σέβονται και να τιμούν τις ρίζες τους" και πρόσθεσε πως "οι νέοι σήμερα σκέφτεστε σωστά όμορφα, ελληνικά. Να ξέρετε πως αν καταφέρετε να τροφοδοτήσετε την ορμή και τη δάδα της νιότης σας με τη φλόγα της ελληνορθόδοξης παράδοσής μας, θα είστε πάντα άξιοι αγωνιστές της ζωής, επιτυχημένοι". 
Στη συνέχεια, μίλησε στα παιδιά για την σημασία και την αξία της γνώσης και τα παρότρυνε "να κάνουν την μεγάλη επανάσταση, να νικήσουν το κακό, να αλλάξουν την αγριεμένη κοινωνία μας. Κι αυτό δεν είναι εύκολο και απλό" επισήμανε ο Παναγιώτατος, "είναι όμως κάτι το ηρωικό". 
Στο τέλος ο Πατριάρχης σχολίασε πως πολλοί άνθρωποι σήμερα φοβούνται να πλησιάσουν την Εκκλησία, επειδή νομίζουν ότι θα τους στερήσει την χαρά, θα τους φορτώσει με απαγορεύσεις και μη. Η αληθινή σχέση όμως με τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, είναι χαρά αληθινή και ατελείωτη, δημιουργία και έμπνευση. Φθάνει να θελήσει ο άνθρωπος να κάνει το πρώτο βήμα κι έρχεται ο ίδιος ο Θεός και τον πιάνει από το χέρι και τον καθοδηγεί και τον ανεβάζει συνεχώς". 
Στη συνέχεια ο Πατριάρχης επισκέφθηκε το οχυρό Ρούπελ, όπου τον υποδέχθηκαν οι εκπρόσωποι του Στρατού, τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση στους πεσόντες και αμέσως μετά ξεναγήθηκε στους χώρους του οχυρού. 

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Πατριάρχης τόνισε,
"Θεωρήσαμε πρέπον να ανεβούμε στο οχυρό Ρούπελ, για να αποδώσουμε φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης στους ηρωικά πεσόντες κατά τον β' παγκόσμιο πόλεμο.
Είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε τα ιστορικά γεγονότα. Εμείς εκεί που ζούμε δεν διδασκόμεθα ελληνική ιστορία, αγνοούμε πολλά πράγματα, αλλά σήμερα είχαμε την χαρά και την τιμή να πληροφορηθούμε για αυτούς τους ηρωικούς αγώνες που έγραψαν μία ένδοξη σελίδα στην ιστορία της Ελλάδας. Προσευχόμεθα πάντα για την ειρήνη, όμως όταν διακυβεύονται τα όσια και ιερά της φυλής μας και της πίστης μας ο αγώνας είναι αναπόφευκτος κι αυτός ο αγώνας, είναι άμυνα δεν είναι επίθεση". Απευθυνόμενος προς τους στρατιωτικούς που παρίστανται στην ξενάγηση και στην επίσκεψη αυτή ο Παναγιώτατος είπε "πάντα να είστε ετοιμοπόλεμοι, αλλά εύχομαι να μην χρειαστεί ποτέ να πολεμήσετε". Με αφορμή την ολοκλήρωση της επίσκεψής του στην Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου δήλωσε "αφήνω ένα κομμάτι της καρδιάς μου εδώ στο ακριτικό Σιδηρόκαστρο, σε όλα αυτά τα ωραία μέρη που επισκέφθηκα τις τελευταίες μέρες". 
Το Ρούπελ είναι το πιο γνωστό οχυρό στη συνοριακή γραμμή της Ελλάδας και σε αυτό τελούνται οι κεντρικές εκδηλώσεις εορτασμού της μάχης των οχυρών. Το Ρούπελ αντιστάθηκε δυο φορές στην εισβολή του βουλγαρικού και του γερμανικού στρατού, την πρώτη το 1916 και τη δεύτερη τον Απρίλιο του 1941 και εγκαταλείφθηκε από τη φρουρά του ύστερα από τη συνθηκολόγηση του ελληνικού στρατού στη Θεσσαλονίκη.

Για να φθάσει κανείς στο Ρούπελ ακολουθεί την Εθνική οδό Σερρών-Προμαχώνα. Ένα χλμ. πριν την ελληνοβουλγαρική μεθόριο υπάρχει διασταύρωση που οδηγεί στο μουσειακό χώρο. Σήμερα, εκτός από το μουσείο, είναι επισκέψιμη μια στοά των οχυρών, το περίπτερο των επισκεπτών, το παρατηρητήριο και το Ηρώο πεσόντων.
ΠΗΓΗ: http://fanarion.blogspot.gr/2012/10/blog-post_7854.html

Παγκόσμιο ενδιαφέρον ....

     
     ...για την Ελληνική γλώσσα 
    όταν εμείς την σκοτώνουμε
     Την ώρα που οι Έλληνες επιστήμονες συμφωνούν να απλοποιήσουν την ελληνική γλώσσα και να μειώσουν τα σύμφωνα τα φωνήεντα και να αλλάξουν τα όσα μαθαίναμε στην ελληνική γραμματική ως τώρα , το CNN η APPLE και ξένοι επιστήμονες θαυμάζοντας τον πλούτο της τονίζουν ότι αν δεν υπήρχε η ελληνική γλώσσα δεν είχαμε πολιτισμό.
Αξίζει πραγματικά να διαθέσετε λίγο χρόνο και να διαβάσετε το παρακάτω κείμενο για να κατανοήσετε τι θησαυρό κρύβει η ελληνική γλώσσα και πως άρχισαν οι ξένοι που προφανώς είναι πιο έξυπνοι από μας να την χρησιμοποιούν για το συμφέρον της ανθρωπότητας.
Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.
Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας..
 Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.
 Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.
 Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικώνότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και  τονώνει τις ηγετικές ικανότητες. Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως .. Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής τουπρογράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι καθηγητές τηςηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι. Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300..000 τεχνικούς όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας.. Στον Ίμυκο ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο συνεχίζεται..
 Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε:  Σε όποιον απορεί γιατί τόσα εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ' αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας .
 Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής.
Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτήρισαν σημειολογικές .
 Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη, και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα, κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο) εννοείται με το αμ (σημαίνον).
 Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμβατικές, σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που την χρησιμοποιούν.
 ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο αρθρώνων λόγο).  Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες..
 Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική γεωμετρική τους απεικόνιση.
 < BR>
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=.....LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ......, κυκλο....,
ΦΩΝΟ....., ΜΑΚΡΟ....., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ....., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ......, κ.λπ..
 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ
 Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.
 Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί
να προχωρήσει.
 Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα.
ΠΗΓΗ: http://www.briefingnews.gr/se-apla-ellinika/item/31522-pagkomio-endia